۱۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85346192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میراث صنعتی" نفت "مغفول مانده است

بوشهر- ایرنا- سرپرست مدیریت عملیات عمومی جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر گفت: میراث صنعتی نفت در ایران دارای جایگاه مهم و قابل توجهی است و تبیین ، تحقیق ، شناسایی و معرفی دستاوردهای این صنعت ضروری است .

به گزارش ایرنا " حسین احمدی " روز یکشنبه در نشست با مدیران اجرایی خارگ اظهار کرد: حوزه میراث صنعتی در ایران، علیرغم ۱۱۵ سال تجربه میراث صنعتی نفت، به عنوان دروازه ورود ایران به روزگار صنعتی (با تعریف مدرن آن)، آنقدر جدید و فعالان این حوزه انگشت شمار هستند که هر مجال و فرصتی برای توسعه و ترویج بیشتر این حوزه را باید به فال نیک گرفت.

وی افزود: صنعت نفت در ایران و در جزیره خارگ نگین خلیج فارس با مشارکت کارکنان سخت‌کوش ایرانی و میزبانی آنها از دیگر اقوام و حتی ملیت‌ها در جزیره راهبردی خارگ نضج گرفت و پایه گذاشته شد.

احمدی با اشاره به اینکه خارگی ها از نخستین روزهای شکل‌گیری صنعت نفت در ایران، بر این صنعت حضوری تأثیرگذار داشته‌اند تصریح کرد: شیوه ، روش و منش برخورد مردم خارگ از تاسیسات فنی و عملیاتی، معماری و شهرسازی و سایر جلوه‌های آن همچون حوزه اجتماعی، تفریحی، ورزشی، هنری، نهضت ترجمه نفتی، سینما، بهداشت و درمان و مهم‌تر از همه اینها همزیستی مسالمت‌آمیز با سایر اقوام ، ادیان و ملیت‌ها از موضوعات بسیار مهمی هستند که می‌توانند مورد بررسی و پژوهش قرار گیرند.

احمدی یادآور شد: حوزه‌ میراث صنعتی، در ایران بسیار نوپا و جوان است کما اینکه در دنیا نیز هنوز فراگیر و گسترده نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha