۱۷ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۶
کد خبر: 85346216
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

حذف مازوت سوزی نیروگاه خواسته به حق مردم است

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حتی یک دقیقه مازوت سوزی نیروگاه شازند به صلاح سلامت مردم نیست و توقف این فرآیند خواسته به حق مردم است.

به گزارش ایرنا، «دکتر علیرضا امانی» روز یکشنبه در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اراک بیان کرد: مازوت سوزی تاثیر مستقیم بر سلامتی مردم دارد یک سری آثار حاد آلاینده ناشی از این سوخت در سال های آینده مشخص می شود.

دکتر امانی با بیان این نکته که از حق مردم دفاع خواهم کرد حتی اگر برایم گران تمام شود، گفت: در سالی که این نیروگاه احداث شده باید مشخص شود مشاور احداث چه شخصی بوده است، از دادستان انتظار داریم که این فرد را شناسایی و برای پاسخگویی فرا خوانده شود.

وی تاکید کرد: از سال گذشته وزیر بهداشت توقف مازوت سوزی نیروگاه شازند را در خواست کرد، در تیرماه امسال نیز نامه درخواست استفاده نکردن از سوخت مازوت در فصل سرما تهیه شد اما متاسفانه هیچ اهمیتی داده نشد.

شورای عالی امنیت ملی دستور مازوت‌سوزی نیروگاه شازند را صادر نکرده‌اند

فعال محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: نیروگاه شازند سال گذشته از نیروگاه‌های ملزم در استفاده از سوخت مازوت بود اما امسال اولویت با نیروگاه های شمال کشور و نیروگاه هایی با در نظر گرفتن شرایط جمعیتی بود و چرا نیروگاه شازند مازوت استفاده می کند.

سیاوش آقاخانی تاکید کرد: وزیر کشور و شورای عالی امنیت ملی دستور استفاده از سوخت مازوت را نداده اند و این تصمیم با نهاد غیر کارشناسی بوده و توسط یک خانم که اعلام کرده تاثیر مازوت در اراک نیم درصد است.

فعال محیط زیست خطاب به مسئولان نیروگاه شازند گفت: اطلاعات غلط به مردم ندهید اگر امسال مازوت سوزی با تعویق بود به دلیل گرمی هوا بوده است و اورهال نیروگاه را نمی‌توان در فصل گرما انجام داد و مربوط به فصل سرما است.

آقاخانی ادامه داد: عدم انجام فیلتراسیون نیروگاه با دلیل نبود توجیه اقتصادی است در صورتی که با سوخت گاز هم آلودگی دارد و با این وضعیت طرح توسعه نیروگاه چه معنایی دارد؟

وی خاطر نشان کرد: نقش اقتصادی بنگاه اقتصادی جایی مانند نیروگاه شازند چیست زمانی که یک سری دستگاه پزشکی مورد نیاز در تشخیص سرطان در اراک نداریم.

این فعال محیط زیست گفت: مدیر قبلی نیروگاه مصاحبه انجام می‌دهد چرا فیلتراسیون ندارد در صورتی که خود این افراد در زمان مدیریت اقدامی نداشتند.

بررسی مازوت‌سوزی نیروگاه شازند بر سلامتی شهروندان اراکی

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری کلانشهر اراک، گفت: باید با نظر متخصصان مشخص شود استفاده از سوخت مازوت چه تاثیری بر سلامت مردم اراک دارد و امروز در چه وضعیتی قرار داریم و باتوجه به نظر کارشناسی امروز قضاوت بر اساس حقیقت خواهد بود.

«محمد عسگری» روز یکشنبه در نشست امروز با موضوع بررسی استفاده از سوخت مازوت بر سلامتی مردم این کلانشهر و نیز وضعیت کنونی نیروگاه شازند در استفاده از سوخت مازوت که با حضور معاون دادستان اراک، برخی از پزشکان، سازمان های مردم نهاد و مسئولین در حال برگزاری است، افزود: امروز به عنوان نمایندگان محلی مردم مطالبه بازگویی وضعیت حقیقی سلامت هوای اراک را داریم.

وی ادامه داد: امروز باتوجه به حضور کارشناسان محیط زیست و پزشکان به دور از نظر احساسی وضعیت حقیقی بررسی خواهد شد و بر اساس آن از مراحل قانونی حق مردم اراک پیگیری می‌شود.

رییس کمیسیون محیط سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اراک تاکید کرد: به دنبال زیر سوال بردن هیچ دستگاه و ارگانی نیستیم و تنها از راه منطق گفت و گو خواهد شد.

خبر تکمیل می شود...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha