استان مرکزی رتبه ۲۶ ورزش کارکنان دولت را دارد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این استان در ورزش کارکنان دولت و تشکیل تیم‌های ورزشی جایگاه ۲۶ کشور را دارد که باید برای ارتقا آن تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» روز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مسابقات گل کوچک محلات (جام هواداری) در اراک، افزود: ورزش در دستگاه‌های اجرایی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و کارکنان باید وقتی از روز و هفته را به این مهم اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه، مسابقات محلی فرصتی برای شناسایی استعدادهای ورزشی است، عنوان کرد: فوتبال یکی از رشته‌های مهم ورزشی است که باید در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و کشوری توسعه یابد.

استان مرکزی ۸۸ تیم ورزشی در مسابقات کارمندی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت: برخی استان‌ها با آمارسازی شمار تیم‌های ورزشی در بخش کارگری و کارمندی را بالا اعلام می‌کنند اما در این استان وجود ۸۸ تیم، واقعی است.

«مسعود پیرایش» به کم‌تحرکی مردم اشاره کرد و ادامه داد: کم‌تحرکی در کشور به چالش بزرگی در سلامت تبدیل شده و وزارت ورزش و جوانان ۷۳ درصد مردم را کم‌تحرک اعلام کرده است.

وی بیان کرد: در آمار دیگری، اعلام شده ۵۳ درصد مردم علاقه‌ای به ورزش ندارند، هرچند همگان از اثرات مستقیم ورزش بر سلامت آگاه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، به معضل آلودگی هوا در این استان بویژه در شهر اراک اشاره کرد و افزود: مردم در این خطه برای انجام ورزش در فضای باز با تردید مواجه هستند که آیا هوا پاک است و می‌توانند بدون دغدغه ورزش کنند.

پیرایش اظهار کرد: لازم است با روش‌های مختلف مردم را به ورزش علاقه‌مند کرد تا نتایج آن در زندگی و سلامت بیشتر احساس شود.

وی گفت: مشارکت دستگاه‌های اداری استان مرکزی در ترویج ورزش مناسب نیست و باید در این حوزه اقدام جدی صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: مسابقات گل کوچک محلات در سطح شهرستانی، استانی و کشوری بین زنان و مردان برای دومین سال متوالی است که برگزار می‌شود و استان مرکزی سال گذشته به عنوان بهترین استان در برگزاری این مسابقات در سطح کشور، معرفی شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی هم درباره مسابقات گل کوچک محلات، گفت: ثبت‌نام برای این مسابقات از آذرماه شروع شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد و برگزاری مسابقات بعد از ماه رمضان پیش‌بینی شده است.

«محمدامین باقری» افزود: بهترین روش برای توسعه ورزش، محله محوری است و این مهم نه تنها در مقوله ورزش بلکه در بیشتر موضوعات اجتماعی جواب می‌دهد.

وی بیان کرد: نقش ورزش در افزایش سلامت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ثابت شده است و یکی از مبانی که همه را پای کار می‌آورد، ورزش بویژه در رشته مهیج، فوتبال است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، بر اطلاع‌رسانی این مسابقات گل کوچک محلات تاکید کرد و گفت: باید از بستر فضای مجازی برای آگاهی عمومی مردم در این رقابت ورزشی استفاده شود.

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار استان مرکزی به صورت سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha