۸۰ طرح ورزشی در استان سمنان در دست ساخت است + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: ۸۰ طرح عمرانی در حوزه ورزش استان از محل اعتبارات مصوبه سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور، ملی و استانی با پیشرفت فیریکی بیش از ۸۰ درصد در حال ساخت است.

محمدتقی علوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۸۰ طرح عمرانی در دست ساخت حوزه ورزش استان سمنان ۴۶ طرح از محل اعتبارات ملی و ۳۴ طرح از محل اعتبارات استانی است.

وی خاطر نشان کرد: استان سمنان ۲۳ طرح ورزشی مصوب سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور دارد که تاکنون ۱۹ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

۸۰ طرح ورزشی با پیشرفت ۸۰ درصد در استان سمنان در دست ساخت است + فیلم

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: از مجموع ۸۰ طرح عمرانی در حوزه ورزش استان سمنان ۲۳ طرح مصوب سفر آیت الله رئیسی، رییس جمهور به این استان است.

وی افزود: ۹۰ درصد طرح‌های ورزشی مصوب سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به استان سمنان به بهره‌برداری رسیده است.

علوی ادامه داد: مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان از جمله طرح‌های عمرانی مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان تصریح کرد: تکمیل و تجهیز سالن های ورزشی نیمه‌تمام از اولویت های دولت سیزدهم است و این دولت به تامین و توسعه سالن های مناسب برای رشته های مختلف ورزشی اهتمام ویژه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۷ طرح ورزشی با روی کار آمدن دولت سیزدهم در استان سمنان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: سه طرح ورزشی در سال ۱۴۰۰ و ۱۵ طرح ورزشی سال ۱۴۰۱ با اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعال است و مجمع‌ این هیات‌ها به طور منظم برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴۱ هزار نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha