۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85346243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمرکز بنیاد  برکت بر توسعه اقتصاد دیار محور است

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: درکنار نگاه به ابلاغ "سیاست‌های کلی توسعه دریامحور رهبر انقلاب"، از چند سال پیش تاکنون تمرکز اصلی این بنیاد در استان‌های نوار ساحلی در بخش اقتصاد دریا پایه و آبزی‌پروی است.

به گزارش ایرنا " محمد ترکمانه " روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح پرورش صدف مروارید ساز در استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر پایه آمار رسمی تنها نزدیک به پنج درصد از ظرفیت سواحل در حال استفاده و بهره‌برداری است.

وی افزود: بنیاد برکت با تمرکز بر توسعه اقتصاد دریا و حوزه آبزی‌پروری، از پنج سال پیش تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی در بخش آبزی‌پروری و اقتصاد دریا حمایت کرده که بیش از یکهزار طرح آن در سال ۱۴۰۲ بوده است.

ترکمانه یادآور شد: طرح‌های زنجیره آبی مورد حمایت بنیاد برکت باید ویژه و مسئله‌حل‌کن باشند و زنجیره اقتصاد دریایی را تکمیل کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: این بنیاد در بخش دانش‌بنیان‌ها از پنج سال گذشته تاکنون در تفاهم با پارک‌های علم و فناوری از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح دانش‌بنیان حمایت کرده که ۵۱۱ طرح برای سال ۱۴۰۲ بوده است.

ترکمانه افزود: بنیاد برکت در استان بوشهر پارسال در بخش اشتغال‌زایی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اجتماع‌محور اقتصادی اجرا کرد که تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی به‌وجود آورده است.

او اضافه کرد: بنیاد برکت امسال از ۲۴ طرح دانش‌بنیان شامل تولید مروارید، نگهداری و افزایش بهره‌وری از کشتزارهای میگو و زنجیره آبزی‌پروری در مرکز رشد دانشگاه خلیج فارس بوشهر حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha