۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85346299
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ملاده مهدیشهر با ۲۵ سانتیمتر بیشترین بارش برف را ثبت کرد

سمنان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش برف و باران در قالب هشدار نارنجی در شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه در نقاط مرتفع استان ثبت شد که بیشترین میزان برف با ۲۵ سانتیمتر در ملاده شهرستان مهدیشهر بود.

فاطمه بنائیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل هواشناسی استان سمنان برای روزهای شنبه و یکشنبه هشدار سطح نارنجی و بارش برف و باران به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی کرده بود که بر این اساس، بیشترین برف در ملاده مهدیشهر و بیشترین میزان بارش باران به میزان ۵۲ میلیمتر در رضوان میامی ثبت شد.

وی بیان کرد: بارش برف در تاش شاهرود به میزان ۱۸، در کرنگ میامی ۱۵، در چاشم مهدیشهر ۱۱، در رضوان میامی ۹ و در فولادمحله مهدیشهر و کالپوش میامی هفت سانتیمتر بود.

وی به آمار بارش باران در شبانه‌روز گذشته در استان سمنان اشاره و تاکید کرد: در شهرستان میامی، رضوان با ۵۲ و کالپوش با ۴۳ ملیمتر بیشترین بارش باران را ثبت کردند.

بنائیان به سرعت وزش باد در نقاط مختلف استان سمنان نیز اشاره و اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد در شهمیرزاد طی شبانه‌روز گذشته با رکورد ۹۴ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز یکشنبه سامانه بارشی از جو استان سمنان خارج می شود و استان تا پایان هفته جوی پایدار را در پیش دارد و فقط در برخی نقاط همچنان امکان وزش باد شدید وجود دارد.

امکان افزایش غلظت آلاینده‌ها در هفته جاری

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان درباره امکان آلایندگی هوای شهرهای استان به خاطر جو پایدار در فصل زمستان نیز گفت: پایداری جو در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود و بیشترین احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در روز سه‌شنبه دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق آخرین اعلام پلیس راه استان سمنان، پس از یک شب برفی، تردد در تمام محورهای مواصلاتی این استان برقرار است و طی ۲۴ گذشته هلال احمر استان نیز به ۷۵ خودروی گرفتار در برف و بوران و ۲۳۸ حادثه‌دیده امدادرسانی کرد.

برخی محورهای مواصلاتی استان سمنان شامل محور شهمیرزاد به فولادمحله و کیاسر، شهمیرزاد به چاشم در محدوده شهرستان مهدیشهر، محور چشمه علی به کیاسر در محدوده شهرستان دامغان شامگاه شنبه به دلیل برف و بوران مسدود بود و محور شاهرود به توسکستان و شاهرود به آزادشهر درگیر برف و بوران بود و تردد با زنجیرچرخ انجام می‌شد.

رییس پلیس راه استان سمنان نیز از بازبودن تمام راه‌های استان در حال حاضر و برقراربودن ترددها خبر داد. اما برخی محورها به دلیل برف و بوران شب گذشته لغزنده است و توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha