اعضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن تربت‌حیدریه جان هفت نفر را نجات داد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه به هفت بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه افزود: در هزار و چهارصد و نوزدهمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم  «عزیزالله عباسی اول»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه، پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: قلب این جوان مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) به بانوی ۳۴ ساله ساکن مشهد پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلیه‌های زنده یاد عباسی در بیمارستان منتصریه به بانوی ۳۵ ساله ساکن خواف و مرد ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی افزود: کبد این جوان مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۹ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

خالقی گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب در مشهد جان بیمار بندر عباسی را نجات داد

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۰ ساله در مشهد جان بانوی ۳۴ ساله اهل بندرعباس و ساکن مشهد را نجات داد.

 دکتر محمد عباسی افزود: در صد و یازدهمین عمل پیوند قلب این دانشگاه این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت عمل جراحی شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان "منتصریه" مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

به گزارش ایرنا بیمارستان امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کشور دارای هزار و ۸۳۰ تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران است.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha