۲۸۳ نامزد بیش از دوره گذشته انتخابات مجلس در خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: هیات نظارت استان صلاحیت ۷۸۰ نامزد برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تایید کرد که در مقایسه با دوره یازدهم انتخابات مجلس ۲۸۳ نفر بیشتر است.

سید هادی طباطبایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس هزار و ۱۱۴ داوطلب از خراسان رضوی ثبت نام کردند که این رقم برای دوازدهمین دوره انتخابات با ۵۷ درصد افزایش به هزار و ۷۴۴ داوطلب ارتقاء یافت.

وی گفت: همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ صلاحیت ۴۹۷ نامزد از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان تایید شد که این رقم بازهم با ۵۷ درصد افزایش در دوره کنونی به ۷۸۰ نفر رسید.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: نامزدهایی که عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت آن‌ها برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است می‌توانند از امروز ۱۷ دی ماه به مدت سه روز از طریق سامانه داوطلب مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نمایند تا شورای نگهبان پس از یک ماه نظر قطعی خود را اعلام کند.

به گزارش ایرنا، مطابق اعلام هیات نظارت خراسان رضوی به صورت تقریبی اصلاح طلبان حدود ۲۰ درصد ثبت نام شدگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشکیل داده اند و بقیه ثبت نام شدگان نیروهای اصولگرا، اعتدالی و افراد منفرد و مستقل هستند.

مردم خراسان رضوی از ۱۲ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند؛ در این میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی و حوزه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس است و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار خواهد شد و تبلیغات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha