مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: ۳۵ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریها واریز شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداریها و دهیاری‌های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده در استان طی ۹ ماه گذشته از سال جاری واریز شد.

شاکر رضا مریدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مبلغ پرداخت شده به حساب شهرداریها و دهیاری‌های استان خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: در مدت مشابه پارسال از این بابت ۲۵ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان خراسان رضوی واریز شده است.

مدیر کل مالیات خراسان رضوی ادامه داد: اختصاص درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها، راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است.

وی افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ صرفا برای عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌ شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی گفت: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی، ارتقای سطح بیمه بیماران سخت درمان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.

خراسان رضوی با ۳۳ شهرستان و بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستای دارای سکنه بیش از ۵۰ خانوار جمعیتی بیش از ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha