معاون وزیر فرهنگ: رسالت هنرمندان روشن کردن چراغ امید در دل مردم است

سمنان - ایرنا - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه و رسالت هنرمندان در شرایط کنونی روشن کردن چراغ امید در دل مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود سالاری روز یکشنبه در آیین پایانی جشنواره منطقه ای «تئاتر راه ابریشم» در تالار تئاتر شهر سمنان افزود: تئاتر امید و جوهر زندگی است.

وی با بیان اینکه اساس همه هنرها این است که مردم را به زندگی امیدوار کند، افزود: این نقش و رسالت برای هنرمندان و هنرهای مختلف در این روزها که دشمنان تلاش می کنند امید را از ما بگیرند، مهمتر و خطیرتر است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره های منطقه ای تئاتر ادامه داد: در دوره کنونی که یک جریان منافق در تلاش است تا فضای خفقان را در جامعه حاکم کند، تئاتر باید این فضا را بشکند و رسالت هنرمندان تئاتر در این برهه روشن کردن چراغ امید در دل مردم است.

وی با بیان اینکه تعداد استان‌ها و شهرهایی که کار نمایشی شاخص دارند معدود است، گفت: در جشنواره راه ابریشم آثار خوبی از شهرستان‌ها ارائه شد، اما تعداد استان های دارای کار شاخص، کم است و جوایز میان همه استانها توزیع نمی شود.

سالاری در حاشیه آیین پایانی جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به متفاوت بودن سطح آثار و جشنواره در استان‌های مختلف، ابراز امیدواری کرد که جشنواره های منطقه ای، آیینی و سنتی در سراسر کشور گسترش یابد و سال‌های آینده آثار بیشتری از شهرستان‌ها ارایه شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همه آثار و بناهای فرهنگی نیمه‌تمام به ثمر نشست و همه تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رساندن هر چه زودتر این آثار به دست هنرمندان است، افزود: بودجه مناسبی سال آینده برای تجهیز و تعمیر بناهای نیمه‌تمام پیش‌بینی‌ شده و امید است سال آینده بخش زیادی از بناها تعمیر و تجهیز شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آثار فاخر چهار جشنواره منطقه ای انتخاب شدند و در جشنواره بین المللی فجر حضور پیدا می کنند، گفت: داوران آثار مناطق مختلف کشور را دیدند و برگزیده ها انتخاب شدند.

معاون وزیر ارشاد: رسالت هنرمندان روشن کردن چراغ امید در دل مردم است

گروه‌های تئاتر با ذائقه‌شناسی به سمت درآمدزایی پیش بروند

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور نیز در حاشیه آیین پایانی جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: انجمن های هنرهای نمایشی در استان‌ها باید به سمت درآمدزایی و مستقل‌شدن پیش بروند و آثاری تولید و ارائه کنند که درآمدزا باشد.

اسرافیل فرج اللهی با اشاره به اینکه استان‌هایی در کشور وجود دارند که آثار نمایشی آنها همپای تهران و با مبالغ بالا به فروش می رود، افزود: اگر کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها نیازهای جامعه را بسنجند و بر اساس ذائقه مردم و کار کیفی تولیدکنند، فروش کارهایشان بالا می رود.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور اظهار کرد: هدف این است که انجمن ها به سمت استقلال‌محوری پیش بروند تا بتوانند به عنوان یک بخش غیردولتی به وظیفه خود عمل کنند و باری از روی دوش دولت بردارند.

جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم به مدت چهار روز و با شرکت ۳۱ گروه نمایش صحنه ای و خیابانی از هشت استان کشور در سمنان برگزار شد.

نمایش های «ایلخون» از فسا استان فارس، «خوشبختی در اودسا» از خرم آباد استان لرستان و نمایش «خاطرات یک دلقک» از اراک استان مرکزی به عنوان آثار برگزیده بخش صحنه ای جشنواره منطقه ای تئاتر راه ابریشم در سمنان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha