۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85346733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویترز: غرب برای توقف جنگ غزه با چالش‌های جدی روبرو است

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت: دیپلمات های ارشد آمریکایی و اروپایی امروز یکشنبه تلاش کردند از گسترش بیشتر جنگ غزه در خاورمیانه جلوگیری کنند اما با گذشت سه ماه از آغاز درگیری‌ها، ادامه این روند چالش‌های جدی آنها را نشان می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا و جوسپ بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در سفرهای جداگانه به منطقه تلاش کردند مانع از سرازیر شدن جنگ غزه به لبنان، کرانه باختری و خطوط کشتیرانی دریای سرخ شوند.

بلینکن که روز یکشنبه در اردن بسر می‌برد و قصد دارد در چهارمین سفر خود به منطقه به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری، قطر، امارات، عربستان و مصر برود، گفت: تمرکز ما به جلوگیری از گسترش این درگیری است.

عبدالله دوم پادشاه اردن در بیانیه‌ای از بلینکن خواست از نفوذ واشنگتن برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت آتش‌بس فوری استفاده کند و به او درباره «تبعات فاجعه‌بار» ادامه اقدامات نظامی این رژیم هشدار داد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: بلینکن در دیدار از ترکیه و یونان در آغاز سفر خود، کشورهای مسلمان در منطقه را تحت فشار قرار خواهد داد تا آماده بازسازی، حاکمیت و حفظ امنیت غزه شوند.

درگیری‌ها در غزه باعث آوارگی دو میلیون و ۳۰۰ نفر از جمعیت این منطقه شده و بسیاری از خانه‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی همزمان با کمبود شدید غذا، آب و دارو ویران شده‌اند.

دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعیست ارتش این رژیم موفق به برچیدن کامل «چارچوب نظامی» حماس در شمال غزه شده و حدود ۸ هزار نظامی را در این منطقه کشته است.

وی گفت ما اکنون بر روی نابودی حماس در مرکز و جنوب غزه متمرکز هستیم. جنگ در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد یافت و به دنبال دستیابی به هدف خود برای از بین بردن حماس در شمال و جنوب هستیم.

رژیم صهیونیستی با شمار بالای تلفات غیرنظامی و بحران انسانی در غزه با فشار بین‌المللی مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha