آیت‌الله علم‌الهدی: مسوولان زمینه مشارکت انتخاباتی را تسهیل کنند

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم همواره پاسدار نعمت انقلاب و نظامشان هستند و از این میراث ارزشمند محافظت می‌کنند، مسوولان باید زمینه تسهیل مشارکت و تکریم بیش از پیش رأی‌‎دهندگان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد انتخابات شهرستان مشهد با تأکید بر ضرورت افزایش شعب اخذ رأی، صندوق‎های سیار و توجیه دست‌اندرکاران اجرایی برای تکریم هرچه بیشتر رأی‌دهندگان اظهار کرد: شرکت در انتخابات و فرآیند اخذ رأی برای مردم باید تسهیل شود.

وی بیان کرد: اینکه رأی ‎دهندگان بخواهند معطل رسیدن تعرفه بمانند، شعب دیرتر از زمان مقرر آغاز به کار کند یا رأی‎ گیری را زودتر به پایان برساند، اینها هیچکدام زیبنده این ملت مجاهد و عزیز نیست.

امام جمعه مشهد گفت: خون مطهر همه شهدا و به‌خصوص عزیزان شهید حادثه کرمان، ملت را بیدارتر از همیشه کرده اما با این حال شما نیز از همه ظرفیت‌های موجود در استان اعم از مساجد، رسانه ها و فضای نخبگانی حوزه و دانشگاه استفاده کنید تا ضرورت مشارکت برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

افزایش شعب اخذ رای

فرماندار مشهد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‎ ریزی‎های ویژه برای برگزاری امن و باشکوه انتخابات امسال گفت: برای انتخابات ۱۱ اسفند، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده است. افزایش تعداد و پراکندگی یکنواخت شعب اخذ رأی، افزایش تعداد صندوق‎های سیار و منطقه‎ بندی شهرستان برای مدیریت میدانی دقیق از جمله این تدابیر است.

محسن داوری افزود: به‌ طور کلی هزار و ۷۸۴ شعبه اخذ رأی برای بخش مرکزی و کلانشهر مشهد و ۵۰ شعبه نیز برای شهرستان کلات آماده شده که نسبت به انتخابات قبل، ۲۶۴ شعبه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های انتخابات امسال در شهرستان مشهد آن است که در آن حداکثر مشارکت اجرایی برای مردم حاصل شده است.

به گفته وی، برای نخستین بار کمیته ویژه‌ای با حضور داوطلبان مردمی برای نظارت بر ارکان مختلف اجرایی در ستاد تشکیل شده و همه‌چیز برای ارتقای مشارکت، مردمی‎ سازی مضاعف و برگزاری پرشور و امن انتخابات فراهم شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار و تبلیغات این انتخابات از دوم اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha