دانشیار حقوق جزا: غزه شاهد وقوع جنایت بین‌المللی و نسل‌زدایی است

مراغه- ایرنا- رییس مرکز تحقیقات حقوق دانشگاه آزاد اسلامی مراغه و دانشیار رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی این دانشگاه گفت: غزه شاهد وقوع جنایت بین‌المللی صهیونیست‌ها تحت عنوان تجاوز ارضی و همچنین جنایت بین‌المللی نسل‌زدایی است.

به گزارش ایرنا «جمال بیگی» روز یکشنبه در نشست علمی - تخصصی «ابعاد حقوقی، سیاسی و نظامی جنگ غزه؛ از تجاوز تا دفاع» که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، افزود: کشتار مردم غیرنظامی به ویژه کودکان و زنان و تخریب اهداف غیرنظامی از جمله مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با تامین مایحتاج مردم غزه، بخشی از جنایت جنگی صهیونیست‌هاست.

دانشیار حقوق جزا: غزه شاهد وقوع جنایت بین‌المللی و نسل‌زدایی است
نشست علمی - تخصصی «ابعاد حقوقی، سیاسی و نظامی جنگ غزه؛ از تجاوز تا دفاع»

وی اضافه کرد: از دیگر جنایت‌های جنگی رژیم غاصب اسراییل می‌توان به کاربرد سلاح‌های ممنوعه و استفاده از شیوه‌های ممنوع جنگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در قبال این میزان نقض حقوق بشر در غزه می‌توان از ۲ بعد مسئولیت تعریف کرد، اضافه کرد: این مسئولیت‌ها شامل مسئولیت کیفری بر اساس قواعد مندرج در اساسنامه «رم» و مسئولیت غیرکیفری به شرح طرح مواد راجع به مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها مصوب ۲۰۰۱ کمیسیون حقوق بین‌المللی است.

دانشیار رشته حقوق جزار و جرم‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه این را هم بیان کرد که مسئولیت اشخاص حقیقی متوجه عاملان و مباشران این جنایت‌ها و محرکان، معاونان و شرکای آن است و مسئولیت بین‌المللی را می‌توان متوجه رژیم جعلی دانست.

ژئوپولوتیک جهانی، منطقه‌ای و محلی در جنگ غزه از اهمیت برخوردار است

فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه نیز در این نشست علمی – تخصصی با بیان اینکه کشورمان در جنگ غزه دخالتی ندارد، گفت: این جنگ از لحاظ ژئوپولوتیک جهانی، منطقه‌ای و محلی دارای اهمیت است.

امیر «حاتم سیفی» افزود: ژئوپولوتیک جهانی در زمان حاضر در حال تغییر است و قدرت آمریکا در سطح جهان روند نزولی طی می‌کند.

وی قدرت در عرصه بین‌المللی را به سخت، نرم، هوشمند، هوشیارانه و هنرمندانه تقسیم‌بندی کرد و ادامه داد: قدرت هوشمند، هوشیارانه و هنرمندانه به برتری رسانه‌ای و هدایت افکار عمومی نیاز دارد و غزه از این لحاظ بسیار موفق عمل کرده است.

فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه همچنین رسانه‌ها و به ویژه رسانه‌های اجتماعی را مهمترین ابزار جنگی در زمان حاضر عنوان کرد و افزود: بازیگران منطقه‌ای از دیگر عوامل موثر بر قدرت کشورها در دوره کنونی به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا این نشست در راستای تبیین علمی ابعاد مختلف جنگ غزه و بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهاد تبیین برگزار شد؛ روز گذشته نیز دادگاه مجازی و آموزشی برای رسیدگی جنایت «دونالد ترامپ» علیه شهید سردار سلیمانی در این دانشگاه تشکیل شده بود.

گفتنی است جنگ غزه با تکیه بر تصاویر واقعی مردم و نیروهای حماس، حجم عظیمی از جعل‌ها، ادعاها و دروغ‌های صهیونیست‌ها را برای جهانیان آشکار کرد و صهیونیست‌ها پس از افشای حقایق به ‌وسیله فعالان رسانه‌های اجتماعی و مردان و زنان حرفه‌ای رسانه‌های متعهد، مجبور شدند به دروغ‌های خود در میدان نبرد اعتراف کنند.

تصاویر و اخبار مخابره شده از میدان نبرد غزه سند محکومیت رژیم صهیونیستی و افشای کذب بودن ادعاهای «دفاع از خود» است و نسل‌کشی تل آویو در غزه را آشکار کرد و به این ترتیب، انسان‌رسانه‌ها در برابر ابررسانه‌های غربی به برتری دست یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha