الحاق بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به شهرهای خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از سه هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن به شهرهای استان الحاق شده‌ و یکی از مهمترین دغدغه‌ها برای الحاق این اراضی محافظت در برابر سیلاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان گفت: نباید در شورای مسکن الحاق زمینی داشته باشیم که در معرض سیل باشد.

وی اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی طرح اضطراری را برای سایت ۴۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن نهبندان طراحی و ارایه کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان نیازمند طراحی و ساخت ۹ سیل بند هستیم که قرار شد برای ساخت این سیل بندها مشاور انتخاب و سپس عملیات اجرایی سید بندها آغاز شود.

وی اضافه کرد: برای شهروندان بیرجند که تمایل ندارند در واحدهای طبقاتی ثبت نام کنند، تمهیداتی اندیشیده‌ایم که در روستاهای اطراف شهر به این افراد زمین واگذار شود و این موضوع طی هفته آینده نهایی خواهد شد.

عباس‌زاده گفت: تاکنون برای ۹۰ درصد زمین‌های واگذار شده در طرح نهضت ملی مسکن استان پروانه ساختمانی صادر شده‌ است و ۱۰ درصد افرادی که زمین تحویل گرفته‌اند برای دریافت پروانه ساختمانی اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد زمان مشخصی برای این افراد در نظر گرفته شود تا نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند و اگر اقدام نشود نسبت به واگذاری زمین به سایر متقاضیان اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که بانک‌های متولی پرداخت تسهیلات مسکن غیر از بانک مسکن داشتند این بود که بانک‌های تخصصی حوزه مسکن نیستند و ساز و کارهای و سامانه رسمی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات آماده نشده بود.

وی گفت: این مشکل رفع شده و بانک‌های عامل آمادگی کامل برای معرفی متقاضیان را دارند لذا مقرر شد به همه متقاضیان نهضت ملی مسکن در ۲ نوبت مهلت داده شود که برای دریافت تسهیلات خود اقدام کنند و اگر مراجعه نکنند به معنای نخواستن تسهیلات بانکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در در این نشست گفت: ۲۲ هزار و ۵۰۳ متقاضی در زمینه تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد هفت هزار و ۸۵۲ قرارداد با بانک‌های متولی بسته‌اند.

میرمحمد محمودی افزود: همچنین ۲ هزار و ۵۳۹ نفر در انتظار تعیین شعبه هستند.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات خود مالک شهری گفت: سهمیه خراسان جنوبی در این زمینه پنج هزار واحد بوده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۴ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد هزار و ۲۱۸ نفر یعنی ۴۸ درصد در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: ۱۱۵ هزار و ۶۹ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۳۹ هزار و ۲۶۰ نفر تایید نهایی شدند و برای این افراد ۳۱ هزار و ۴۶۲ فقره زمین تامین شده است.

وی گفت: تاکنون برای ۱۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، هفت هزار و ۳۹۷ واحد مرحله اسکلت، سه هزار و ۸۳۲ واحد مرحله سفت کاری، هزار و ۸۰۴ واحد به مرحله نازک کاری و ۸۸۴ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha