۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 85346819
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

عامل انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند کرمانی دستگیر شد

کرمان - ایرنا - رییس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل انتشار عکس و فیلم های خصوصی یک شهروند از طریق دسترسی به کاربری شبکه های اجتماعی وی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ "محمدرضا رضایی" روز چهارشنبه در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه تصاویر و فیلم های خصوصی وی در چند شبکه اجتماعی منتشر شده با بررسی های تخصصی پلیس فتا مشخص شد، فردی ساکن یکی از استان های همجوار با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شاکیه، اقدام به انتشار عکس و فیلم های خصوصی وی در فضای مجازی کرده است.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس با اخذ مستندات دیجیتال و تحقیقات تخصصی هویت متهم که فردی متاهل و دارای نیت های شوم برای باجگیری بود را دستگیر و این فرد را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

رییس پلیس فتا استان کرمان با تاکید بر ضرورت واگذارنکردن تصاویر و ‏فیلم‌های خصوصی به دیگران و همچنین منع نگهداری آنها در تلفن های همراه به سبب سوء استفاده های احتمالی خاطرنشان کرد: طبق مقررات و جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر؛ فیلم خصوصی، خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha