درخشان: باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشت؛ کار اصلی بعد از صعود آغاز می‌شود

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: باید به تصمیم سرمربی در انتخاب بازیکنان احترام گذاشت چرا که این نفرات بر اساس تدابیر و برنامه‌های او دعوت شده‌اند.

حمید درخشان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا اظهار داشت: در آخرین بازی که از تیم ملی فوتبال ایران برابر بورکینافاسو دیدیم، سه اشکال اساسی وجود داشت که به طور حتم بعد از آن کادر فنی اشکالات را برطرف کرده‌اند؛ در غیر این صورت بعد از مرحله گروهی و در زمانی که باید برابر حریفان قدرتمند به میدان برویم، بدون شک به مشکل برخواهیم خورد که در نتایج تیم ملی تاثیر منفی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به بازی‌های مرحله گروهی اصلا توجه نکنید، تیم‌هایی مانند هنگ‌کنگ، امارات و فلسطین حریفان قابل توجهی نیستند و نباید گول نتایج مرحله گروهی را بخوریم. اصل کار ما بعد از صعود از این مرحله آغاز می‌شود که بی شک کار آسانی هم نخواهد بود چرا که حریفان قدرتمندی از جمله ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان را پیش روی خواهیم داشت هر چند فکر می‌کنم استرالیا را هم باید در بین تیم‌های قدرتمند این دوره برشمرد.

درخشان: باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشت/کار اصلی تیم ملی بعد از صعود آغاز می‌شود

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: این تیم‌ها به مراتب از تیم‌هایی که ما در برابر آنها بازی دوستانه برگزار کردیم بهتر هستند و این کار را ما را سخت می‌کند، به خصوص اینکه در تیم ملی ایران مشکلاتی دیده می‌شود که باید تا زمان داریم آن را برطرف کرده و ایرادها را به حداقل برسانیم. در بازی با بورکینافاسو دیدیم سرعت تیمی ایران پائین بوده و خط هافبک ما هم از آن سرعت و طراوت برخوردار نیست و به اصطلاح سنگین است. در خط دفاعی هم سرعت لازم را نمی‌بینیم و این ایرادها می‌تواند برابر حریفان قدرت‌مندی که گفتم کار دستمان بدهد اما امیدواریم روند مسابقات به گونه‌ای پیش برود که در نهایت به نفع فوتبال ما باشد.

درخشان در مورد اینکه گفته می‌شود جای بازیکنی مانند احمد نورالهی در ترکیب تیم ملی خالی است، گفت: اول باید بگویم که باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشت چراکه او بر اساس تدابیری که دارد، بازیکنان خود را انتخاب کرده اما به نظر من حضور بازیکنی مانند نوراللهی که هافبکی دونده و جنگنده و مهمتر از همه بازیکنی رونده و رو به جلوست، می‌توانست به تیم ملی کمک کند اما او این شانس را نداشت که در این جام در خدمت تیم ملی فوتبال ایران باشد.

درخشان: باید به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام گذاشت/کار اصلی تیم ملی بعد از صعود آغاز می‌شود

پیشکسوت فوتبال کشورمان به اشاره به گل‌ تیم ملی در بازی برابر بورکینافاسو، افزود: هر چند در این بازی دوگل زدیم و برنده از زمین بازی خارج شدیم اما نباید به آن دل‌خوش کرد چرا که گل اول در شلوغی مقابل دروازه این تیم توسط مهدی طارمی به ثمر رسید و گل دوم نیز بعد از دفع ناقص سنگربان بورکینافاسو وارد دروازه شد. اگر تیم ملی بر اساس یک برنامه و طبق حرکتی رو به جلو موفق شد دروازه حریفان را باز کند آن وقت باید دلمان را به روند تیم ملی خوش کنیم و امیدواریم در جام‌ملت‌های آسیا این اتفاق رخ بدهد.

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص شانس قهرمانی تیم ملی نیز، گفت: شانس اول را برای ژاپن می‌بینم اما تیم‌هایی مانند کره، عربستان و استرالیا هم فرصت دارند تا خودشان را در قامت یک مدعی نشان دهند. البته فوتبال استرالیا با آسیا تفاوت‌هایی دارد و همچنان به سبک انگلیسی‌ها بازی می‌کنند و در کارهای ایستگاهی نسبت به تیم‌های آسیایی برتر هستند.

تیم ملی ایران یکشنبه شب در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا از ساعت ۲۱ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف فلسطین می‌رود.

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به شرح زیر است:

گروه A: قطر، چین، تاجیکستان و لبنان

گروه B: استرالیا، ازبکستان، سوریه و هند

گروه C: ایران، امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین

گروه D: ژاپن، اندونزی، عراق و ویتنام

گروه E: کره‌جنوبی، مالزی‌، اردن‌ و بحرین

گروه F: عربستان‌، تایلند، عمان و قرقیزستان

برنامه دیدارهای تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است (ساعت به وقت ایران):

ایران - فلسطین (۲۴ دی) ورزشگاه اجوکیشن سیتی / ساعت ۲۱

ایران - هنگ‌کنگ (۲۹ دی) ورزشگاه خلیفه / ساعت ۲۱

ایران - امارات (۳ بهمن) ورزشگاه اجوکیشن سیتی / ساعت ۱۸:۳۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha