نماینده مجلس عراق: آمریکا به دنبال احیای داعش است
نیروهای آمریکایی در عراق

تهران-ایرنا- یک عضو فراکسیون الصادقون در مجلس عراق گفت: اشغالگران آمریکایی برای بی‌ثبات کردن امنیت و یافتن توجیهی برای بقای نیروهایشان، شروع به تحریک هسته‌های خفته تروریستی همچون داعش کرده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، «حسن سالم» اظهار داشت: همزمان با تاکید نمایندگان مجلس عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور، اشغالگران آمریکایی برای بی ثبات کردن امنیت و یافتن توجیهی برای بقای نیروهای خود، شروع به تحریک هسته های خفته تروریستی کردند.

روز گذشته نیز یک عضو دیگر فراکسیون الصادقون در مجلس عراق حمایت کامل خود را از اقدامات محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور مبنی بر پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در عراق و اعمال حاکمیت ملی اعلام کرد.

رفیق هاشم گفت: بیرون راندن نیروهای آمریکایی و در صدر همه آنها نیروهای آمریکایی، بهترین پاسخ به حملات تروریستی ایالات متحده به پایگاه‌های حشد شعبی است.

وی افزود: بقای نیروهای آمریکایی، باعث تهدید امنیت عراق و مانعی بر سر تحقق حاکمیت ملی است. از این رو، اقدامات نخست وزیر در راستای پایان دادن به حضور نظامیان بیگانه و تحقق کامل حاکمیت ملی عراق را گامی در راستای صحیح ارزیابی می کنیم.

عضو فراکسیون الصادقون تصریح کرد: مردم عراق به هیچ عنوان تمایلی به ماندن نیروهای آمریکایی در کشورشان ندارند.

اکثر نیروهای سیاسی عراق از اقدامات نخست وزیر این کشور درباره اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان پس از حملاتشان به مواضع نیروهای عراقی، استقبال کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha