۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85346932
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه هفت موشک بالستیک قاره‌پیما در سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌کند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای موشکی راهبردی این کشور در سال جدید میلادی، هفت موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) پرتاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این وزاتخانه آمده است: نیروهای موشکی راهبردی روسیه قصد دارند هفت موشک بالستیک قاره‌پیما در سال جاری [میلادی] پرتاب کنند.

وزارت دفاع روسیه افزود: طی پنج سال گذشته به عنوان بخشی از پرتاب‌های آزمایشی سامانه‌های موشکی پیشرفته و تمرین‌ها برای ساماندهی نیروهای مسلح روسیه، نیروهای موشکی راهبردی ما، بیش از ۲۰ موشک بالستیک قاره‌پیما را پرتاب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، روسیه و ایالات متحده همچنان ۲ ابرقدرت هسته‌ای جهان هستند و ذخایر آنها در حدود ۹۰ درصد کل تسلیحات راهبردی روی کره زمین را تشکیل می‌دهد.

سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه در ماه دسامبر (آبان/آذر) گفت: مسکو و واشنگتن توافق کرده‌اند که حداقل ۲۴ ساعت قبل از پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) یا موشک‌های بالستیک زیردریایی (SLBM) به یکدیگر هشدار دهند.

بر پایه این گزارش، دکترین هسته‌ای روسیه، این کشور را از استفاده از هر نوع سلاح هسته‌ای منع می‌کند، مگر اینکه روسیه مورد حمله با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی یا بیولوژیکی قرار گیرد. ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که تا به حال از تسلیحات هسته‌ای علیه دشمن استفاده کرده است.

به گزارش ایرنا، با افزایش تنش‌ها در سطح جهانی، قدرت‌های هسته‌ای از جمله روسیه و آمریکا به شدت درگیر مدرنیزه کردن قابلیت‌های نظامی خود از جمله سلاح‌های هسته‌ای هستند و واشنگتن گام‌های متعددی در این راستا برداشته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۳۷.۷ میلیارد دلار برای نوسازی قابلیت‌های هسته‌ای در بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۴ صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha