هشت هزار مترمربع از اراضی دولتی زرندیه از دست متصرفان خارج شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی ساوه و زرندیه گفت: هشت هزار متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهرستان زرندیه در سال جاری از دست متصرفان خارج شد.

حمزه فضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این اراضی در قالب ۳۱ پرونده به صورت حقوقی با پیگیری قضایی و اقدام آنی با دستور دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رفع تصرف شده است.

وی، ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده این شهرستان در سال جاری را حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون روند حفاظت و صیانت از اراضی دولتی در محدوده شهرهای پرندک، زاویه، مامونیه و خشکرود شهرستان زرندیه تشدید شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی و از طریق شماره‌گیری سامانه ۱۵۶۵ گزارش‌های خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی برای رسیدگی اعلام کنند.

زرندیه به عنوان یکی از قطب‌های صنعت و کشاورزی استان مرکزی دارای بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت و دارای چهار شهر مامونیه، زاویه، خشکرود و پرندک، دهستان‌های حکیم آباد، رودشور و خشکرود است.

راه و شهرسازی ساوه امورات شهرستان‌های ساوه و زرندیه را در حوزه ماموریتی خود دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ و این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک‌هزارو ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha