۱۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85347159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد ملی «جامعه پرداز» در بجنورد آغاز شد

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85347159
رویداد ملی «جامعه پرداز» در بجنورد آغاز شد

بجنورد- ایرنا- رویداد ملی «جامعه پرداز» امروز (دوشنبه) با هدف هم افزایی کنشگران حوزه خانواده، هویت زن و جمعیت در بجنورد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی در این رویداد اظهار کرد: رویداد ملی «جامعه پرداز» با حضور فعالان سازمان های مردم نهاد خراسان شمالی به مدت ۲ روز برگزار می شود.

ایمان فیروزه افزود: این رویداد ملی در سه محور خانواده، جمعیت و هویت برگزار و شناسایی ظرفیت‌های مردمی فعال در این عرصه دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد شناسایی کنشگران حوزه جوانان و خانواده و ایجاد هم‌افزایی برای تبادل افکار و تجربیات آنها است.

فیروزه با اشاره به اجرای بیش از ۵۶ درصد مصوبات ستاد ساماندهی جوانان در ۹ ماهه امسال، گفت: ۲۵۹ برنامه جشن، سمینار، نشست و برنامه های فرهنگی در این مدت برگزار شده است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد نیز ۶۳ کارگاه آموزشی ویژه جوانان در این بازه زمانی برگزار کرده اند.

وی با اشاره به بهره برداری از سه طرح فرهنگی و آموزشی در سالجاری، گفت: این طرح ها شامل ۲ مرکز همسریابی و یک مرکز مهارت افزایی و مشاوره با اشتغالزایی ۶ نفر در مرکز خراسان شمالی است.

فیروزه افزود: این مراکز با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان برای نخستین بار در بجنورد برای افرادی که تصمیم به ازدواج دائم دارند، راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: در این مراکز مشاوره‌های قبل ازدواج، پس از عقد و و زندگی زناشویی ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، ۴۰ سازمان مردم نهاد خراسان شمالی در رویداد ملی «جامعه پرداز» شرکت کردند.

حدود ۳۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را جوانان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha