کارگری: برای فتح قله‌های پارالمپیک همه باید کمر همت ببندیم/ جوانمردی خداحافظی نمی‌کند

تهران- ایرنا- رئیس کمیته ملی پارالمپیک از اراده و همت والای ورزشکاران برای فتح سکوهای پارالمپیک به عنوان بالاترین قله افتخار در ورزش یاد کرد.

به گزارش ایرنا، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک روز دوشنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی گفت: خدا را شاکرم که توفیق شد، افتخارآفرینان ورزش‌های پاراالمپیکی با همت شهرداری تهران، دور هم جمع شوند. لازم است از عزیزان زحمت‌کش شهرداری تهران برای برگزاری این مراسم تشکر کنم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: درست است که مراسم، مراسم تجلیل است اما هنوز در روزهای مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. ما هنوز ابعاد بزرگ شخصیتی ایشان را درک نکرده‌ایم. اخیرا شهید بزرگ سیدرضی موسوی را از ما گرفتند، من او را می‌شناختم؛ او فردی ساده، بانفوذ در منطقه شامات بود و گره‌های سخت این منطقه را به او می‌سپردند. شهید حاج قاسم سلیمانی به راحتی کارها را به او می‌سپرد. امروز ما مفتخریم که فرزند این شهید بزرگ در مراسم امروز شرف حضور دارد. هدف دشمن در اتفافات کرمان رقم نخورد بلکه مردم بیش از گذشته در کنار هم قرار گرفتند.

وی با اشاره به نایب‌قهرمانی ایران در پاراآسیایی هانگژو و تشکر از کلیه دست‌اندرکارانی که موجب رقم خوردن این اتفاق شدند، عنوان کرد: از همه کسانی که این حادثه بی‌نظیر را در تاریخ ورزش ایران رقم زدند تشکر می‌کنم. احسنت بر شما.

او خطاب به ورزشکاران گفت: ۱۳۱ مدال رنگارنگ در هانگژو گرفتید که ۴۴ مدال آن طلا و ۲۲ مدال آن همراه با رکوردشکنی در آسیا بود. یعنی ۵۰ درصد از ورزشکاران مدالشان همراه با رکوردشکنی بود.

کارگری ادامه داد: ورزشکارانی داشتیم که به‌خاطر نتیجه گرفتن تیم از مدال خود انصراف داد تا تیم به مدال برسد. تعدادی هم مدال خود را به شهدای غزه تقدیم کردند. نوع احترام شما به پرچم موید تعهد شما بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به رویدادهای پیش روی ورزشکاران تصریح کرد: ورزشکاران عزیز سه رخ داد مهم پیش رو دارید؛ پارالمپیک پاریس، جوانان آسیا در تاشکند و پاراآسیایی ژاپن. هر سه رویداد سخت است و باید خیلی قوی کار کنید. برای نتیجه گرفتن باید همه کمر همت ببندیم.

وی در واکنش به خداحافظ احتمالی جوانمردی گفت:‌ ساره جوانمردی درباره مشکلات با من صحبت کرد و جای نگرانی نیست. او در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک که در هند برگزار می‌شود، حضور ندارد و شرایط فرزندش را در نظر گرفتیم و در کره جنوبی قرار است به میدان برود. جوانمردی خداحافظی نمی‌کند.

رییس کمیته ملی المپیک در خصوص همکاری با مربی روسی با پاراقایقرانان اعلام کرد: شورای فنی در خصوص مربی یا سرمربی تصمیم می‌گیرد و ما با علیرضا سهرابیان نیز صحبت کردیم و نتیجه را به زودی قطعی خواهیم کرد. شورای فنی شاید یک مربی دیگر را انتخاب کند و حدس من نیز همین است.

کارگری در واکنش انتخاب سرمربی پاراتیروکمان نیز افزود: مجید کهتری یکی از مربیان خوب ما است اما باز در شورای فنی بررسی دقیق تر انجام می‌دهد و بر حسب شرایط تیم مربی را انتخاب می‌کند. 

نگرانی در خصوص دوقطبی شدن فضای انتخاباتی فدراسیون جانبازان از دیگر سوالات خبرنگاران بود. کاگری در پاسخ به این پرسش گفت: فدراسیون جانبازان یکی از فدراسیون‌های مهم کشور است و حساسیت بالایی نسبت به انتخابات آن وجود دارد. ما نگرانی در خصوص قطبی شدن این انتخابات نداریم.

وی ادامه داد: به عنوان یک سازمان ورزشی حمایتی خاصی از کاندیدا نداریم اما به عنوان یک فرد اگر در مجمع باشم حتما روی یک نفر نظر خواهم داشت. دیگر اعضای مجمع نیز اینگونه هستند. بعد از انتخابات نیز فدراسیون نیاز به انسجام و همدلی دارد.

کاروان پرافتخار فرزندان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت تا بهترین جایگاه را داشته باشد. در مجموع از ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران، ۸۱ مدال سهم مردان و ۴۰ مدال سهم بانوان ایران بود.

این مراسم با حضور برخی مسوولان از جمله غفور کارگری رئیس پارالمپیک، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش، امین توکلی‌زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، حمید درخشان و محمد مومنی پیشکسوتان فوتبال، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha