سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان پرداخت شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ (وام های ارزان قیمت اشتغالزایی) امسال در استان پرداخت و رتبه نخست کشور در این خصوص کسب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس ابراهیمی روز دوشنبه در کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه افزود: بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال تعهد شده توسط دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار داشت: سهم تعیین شده این بند برای لرستان ۱۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال آن به استان تخصیص یافته و طی سه ماه نخست پس از تخصیص سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان اشتغال پرداخت شد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر لرستان، به عنوان برترین استان کشور در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شناخته شده است، تصریح کرد: سه ماهه فصل پاییز بیش از ۳۰ درصد از اعتبار تخصیص داده شده به استان، در قالب تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شد.

ابراهیمی ادامه داد: تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار نشد و از ابتدای مهرماه سال جاری به استان ها تخصیص یافت که در لرستان با روند کنونی، تا پایان امسال بیش از نیمی از این اعتبار به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جذب و پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ تا شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دارد، امیدواریم بتوان اعتبارات مانده سایر استان ها را جذب و بیش از ۱۰۰ درصد سهم لرستان را به متقاضیان پرداخت کرد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان یادآور شد: تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۲ نیز به زودی آغاز خواهد شد که امید می رود با جذب این اعتبار نیز، اقدام چشمگیری در حمایت و به روزرسانی ظرفیت واحدهای تولیدی استان انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha