کره جنوبی دو ماهواره جاسوسی نظامی دیگر به فضا می‌فرستد

تهران– ایرنا- آژانس تامین تسلیحات دولتی کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد امسال دو ماهواره جاسوسی نظامی دیگر را برای نظارت بهتر بر کره شمالی پرتاب کند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، اداره برنامه دفاعی (DAPA) کره جنوبی گفت قرار است دو ماهواره مجهز به رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) بر روی موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به ترتیب در ماه‌های آوریل (فروردین/اردیبهشت) و نوامبر (آبان/ آذر) پرتاب شوند که نخستین آن یک ماهواره الکترواپتیکال و مادون قرمز (EO/IR) خواهد بود.

بنا به گزارش یونهاپ، کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ چهار ماهواره مجهز به رادار دیافراگم مصنوعی دیگر را در مدار زمین قرار دهد تا در رقابت با پیشرفت‌های موشکی و هسته‌ای رو به رشد کره شمالی، قابلیت‌های اطلاعاتی مبتنی بر فضای خود را افزایش دهد.

ماهواره‌های EO/IR تصاویر دقیقی از سطح زمین می‌گیرند اما نمی‌توانند به ابرهای متراکم نفوذ کنند، در حالی که ماهواره‌های SAR می‌توانند بدون توجه به وضعیت آب و هوا، با استفاده از سیستم‌های سنجش از دور، داده‌ها را جمع‌آوری کنند.

به گفته اداره برنامه دفاعی کره جنوبی، زمانی که ماهواره‌های شناسایی با هم کار کنند، انتظار می‌رود که تشخیص سریع علائم هشدار دهنده حمله احتمالی هسته‌ای یا موشکی کره شمالی را امکان‌پذیر کنند.

خبر پرتاب ماهواره‌های جدید کره جنوبی چند روز پس از آن منتشر شد که پیونگ یانگ وعده داد امسال سه ماهواره شناسایی دیگر را به فضا پرتاب کند.

در ماه آبان، کره شمالی اولین ماهواره شناسایی خود را پس از دو تلاش ناموفق در مدار قرار داد و مدعی شد که از سایت‌های اصلی کره جنوبی و ارتش آمریکا عکس گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha