تاکید شهردار تهران بر توسعه خدمات دهی به ورزش توان‌یابان

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران بر توسعه خدمات دهی به ورزش توان یابان تاکید کرد و گفت: خدمت به توان‌یابان از جمله در حوزه خدمات ورزشی از وظایف مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پاراآسیایی که در برج میلاد برگزار شد، افزود: امروز دور هم جمع شدیم تا گوشه ای از وظیفه خود را نسبت به شما افتخار آفرینان برای کشور ادا کنیم.

وی ادامه داد: ورزشکارانی که در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک شرکت می کنند از یک محدودیت هایی برخوردار هستند؛ اولین نکته، همت بلند یک قهرمان و غلبه بر نقصی است که در جسم دارد و عظمت آن قهرمان بسیار با ارزش تر از افراد عادی است که زحمت می‌کشند و مدال می‌آورند اما کسی که به‌ این خودباوری برسد که از مشکلات جسمی عبور کند و در قله افتخار بنشیند جای ستایش و ارزش گذاری دارد.

به گفته زاکانی، نوع مواجهه این عزیزان با عرصه‌های مختلف است که اهمیت دارد که در اوج جوانمردی، دریافت درستی از دین و ملیت داشته‌اند و بزرگی و عظمت ایران را به رخ دیگران کشاندند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به شما خدماتی را در مجموعه شهر و مجموعه مدیریت شهری فراهم کنیم، افزود: تلاش ما این است که توسعه فعالیت‌های شما را در شهرها به ویژه در تهران فراهم کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: نکته دیگر خدماتی است که باید در کنار فراهم کردن زیرساخت‌ها به شما داشته باشیم تا تفاوتی بین کسانی که در عرصه‌های جهانی مدال می آورند با شما که در حوزه پارا آسیایی و پارالمپیک فعالیت می‌کنید و با شرایط خاص این توفیفات را به دست می‌آورید وجود نداشته باشد.

زاکانی در ابتدای سخنان خود گفت: ایام خاصی را می گذرانیم و کشتار ناجوانمردانه در کرمان و غزه و شهادت شهید رضی موسوی در سوریه همه نشان از دشمنی دشمنان با ایران اسلامی دارد اما از سوی دیگر مقاومت و سربلندی ملت‌های عدالت محور قابل توجه است.

شهردار تهران همچنین در حاشیه آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه ما توفیق داریم که ظرفیت بسیار خوبی را در سطح شهر تهران هم در حوزه خدمت به عموم مردم در ورزش همگانی و هم ایجاد زمینه ورزش قهرمانی فراهم کنیم، اظهار کرد: خدمات ویژه‌ای با ظرفیت‌های سازمان ورزش که در سازمان‌ها و مناطق 22 گانه نیز گسترده شده، به شهروندان ارائه می‌شود.

زاکانی با اشاره به راه‌اندازی ورزشگاهی با همکاری دولت و شهرداری، گفت: مجتمع ورزشی فوق‌العاده بزرگی در تهران ساخته خواهد شد که نمونه آن در کشور وجود ندارد؛ این ورزشگاه در جنوب شهر و مجموعه شهر آفتاب لکه‌گذرای شده و امیدواریم سریعتر ساخته شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه دو ورزشگاه متعلق به شهرداری از سابق در اختیار باشگاه های استقلال و پرسپولیس بود، تصریح کرد: اسناد این دو ورزشگاه به نام اداره کل ورزش و جوانان زده شد و همچنین از این مسیر امکانات ما با اداره کل ورزش تهاتر شد و ما به ازای آن توسعه ورزش در محلات انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر عملکرد مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری، تصریح کرد: مدیرعامل سازمان ورزش نهایت تلاش خود را انجام می دهد هرچند هرچه انجام دهیم، کم است.

زاکانی ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، یادآور شد: رژیم صهیونیستی در عرصه عمل نتوانست توفقیاتی در مقابل مقاومت به دست بیاورد؛ لذا دست به اقداماتی می زند تا افکار عمومی را از جنایات در فلسطین منحرف کند و در این راستا توسعه جنگ طلبی را در دستور کار خود قرار داده اما هر اقدامی انجام داده پاسخ مناسب و بزرگتر را همچون پاسخی که این رژیم سفاک در فلسطین اشغالی گرفته، دریافت کرده است.

وی ادامه داد: با تمام وجود جنایت کرمان توسط تروریست‌ها که توسط نظام سلطه از جمله آمریکا و اسرائیل تجهیز می‌شوند و دست به جنایات می‌زنند را محکوم می‌کنیم و امیدواریم عناصر امر کننده و اوامر آن ها در ایران اسلامی که از مرزها رخنه کردند، در منطقه و جهان خشک شوند.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا روز پنج شنبه به همراه اعضای شورای شهر برای زیارت مزار شهدا به کرمان سفر خواهد کرد یا خیر؟»، گفت: بنده برای مأموریتی به مشهد سفر خواهم کرد و در سفر اعضای شورا به کرمان حضور ندارم.

وی افزود: هر برنامه ای برای بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان لازم باشد، برگزار خواهد شد؛ کمااینکه در حوزه زیباسازی، فضای شهر به این حادثه اختصاص یافت و هم شهیده فائزه رحیمی با تکریم و تجلیل، با استقبال مردم تشییع و شب گذشته یادبوی برای این شهیده برگزار شد که بنده نیز در این مراسم حضور داشتم. قطعاً برای شهدای این فاجعه و ننگی که بر چهره دشمنان بود، بزرگداشت برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، ۱۵ آبان امسال علیرضا زاکانی در حاشیه آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی هانگژو به خبرنگاران گفته بود قصد داریم تا از مدال آوران پاراآسیایی هم در آینده نزدیک طی مراسمی باشکوه تجلیل کنیم البته هر چقدر از آنها تقدیر شود باز هم کم است چرا که اینها برای جوانان الگو و برای همه مردم کشور افتخار آفرین هستند.

آیین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با حضور مسوولان در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، کاروان پرافتخار فرزندان ایران با شعار «ایمان، ایران و افتخار» با کسب ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت تا بهترین جایگاه را داشته باشد. در مجموع از ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران، ۸۱ مدال کاروان سهم مردان و ۴۰ مدال سهم بانوان ایران بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha