۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1494
کد خبر: 85347445
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کودکستان زیرنظر دانشگاه آزاد در خوزستان گشایش یافت

دزفول - ایرنا - نخستین کودکستان زیرنظر دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان روز دوشنبه در آیینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گشایش یافت.

به گزارش ایرنا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در آیین افتتاح این کودکستان گفت: کودکستان آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در قالب طرح تاک(تربیت اسلامی کودکان) آغاز به کار کرد چراکه دانشگاه علاوه بر وظایف آموزشی، علمی و فناوری، رسالت‌های اجتماعی نظیر تربیت نسل آینده ساز مملکت را نیز برعهده دارد.

سید محمدمهدی صافی با بیان اینکه این کودکستان به کودکان از ۶ ماه تا سه سال و از سه سال تا ۶ سال خدمات آموزشی ارائه می‌دهد، افزود: فضای آموزشی اختصاص یافته شامل سه طبقه، ۳۰ کلاس درس با مساحت حدود یکهزار و ۵۰۰ مترمربع است و گنجایش حدود ۳۵۰ نفر را دارد.

وی ادامه داد: طبق اول و دوم این ساختمان از ابتدای سال تحصیلی آینده به دبستان و طبقه همکف به کودکستان اختصاص می‌یابد ضمن اینکه حیاط ساختمان برای کودکستان و فضای سبز بیرونی ساختمان با یکهزار مترمربع مساحت به حیاط دبستان تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد: این فضای آموزشی به فرزندان ساکنان مهرشهر و کوی آزادگان و همچنین اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: بسیاری از دانشجویان دارای فرزند می‌توانند در ساعات کلاس خود بدون پرداخت هزینه فرزندان را به کودکستان بسپارند.

صافی با بیان اینکه رویکرد دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی برای راه اندازی این کودکستان درآمدزایی نیست و به دنبال تعلیم و تربیت مبتنی بر مفاهیم اسلامی است، اظهارکرد: برای هر کودکستان کادری جدید با عنوان مدیر علمی تعریف شده است که البته برای دانشگاه هم هزینه خواهد داشت.

وی افزود: این کودکستان علاوه بر بحث تربیتی، محلی برای مراقبت کودکان دانشجویان خواهد بود و طبق برنامه هر سه پیش دبستانی زیر نظر دانشگاه آزاد به کودکستان تبدیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: تاکید ما انتخاب افرادی دلسوز و توانمند به عنوان مربیان این کودکستان بوده تا آموزش‌ها و مهارت‌های لازم و متناسب با سن کودکان به آنها ارائه شود.

نخستین کودکستان زیرنظر دانشگاه آزاد در خوزستان گشایش یافت

مدیرکل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای توسعه عدالت آموزشی و بهره مندی کودکان و نوجوانان شهرستان در سال‌های قبل اقدام به راه اندازی تعدادی مدرسه در مقاطع مختلف کرده است.

علی براتی با اشاره به وجود سه آموزشگاه ابتدایی، ۲ آموزشگاه متوسطه اول و ۲ آموزشگاه متوسطه دوم زیرنظر دانشگاه آزاد در دزفول افزود: با توجه به عملکرد مطلوب مجموعه مدارس سما این مدارس مورد اقبال و اعتماد شهروندان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فضای مطلوب آموزشی و کمک آموزشی، استفاده از کادر آموزشی و اجرایی توانمند و پایش همیشگی عملکرد معلمان، آموزگاران و دبیران باعث شده این مدارس در شهرستان دزفول در سطح قابل قبولی قرار بگیرند.

مدیرکل مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول راه اندازی کودکستان پسرانه آفتاب را یادآور شد و گفت: این کودکستان نخستین کودکستان استان خوزستان زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: تلاش بر این بوده که از فضای آموزشی و امکانات و کادر آموزشی و اجرایی مطلوبی در این کودکستان استفاده شود چراکه دانشکده سما یک بنگاه اقتصادی نیست و تعلیم و تربیت اسلامی را در برنامه دارد.

نخستین کودکستان زیرنظر دانشگاه آزاد در خوزستان گشایش یافت

افزایش یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اول در دزفول

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز با قدردانی از دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بابت راه اندازی این کودکستان گفت: دانشگاه تمام توان خود را مضاف بر تحصیلات عالی دانشجویان برای راه اندازی این کودکستان به کار گرفته است.

امیر ظاهر طحان با تاکید بر لزوم توسعه کودکستان‌ها با توجه به تصویب قانون جوانی جمعیت افزود: بنا است فرزندان این سرزمین طبق توصیه مقام معظم رهبری و رییس جمهور با تعلیم و تربیت اسلامی پرورش یابند و یکی از اهداف راه اندازی مدارس سما در دزفول نیز پیگیری همین رویکرد است.

وی از افزایش یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس اول ابتدایی بیش از سال گذشته در مدارس شهرستان دزفول خبر داد و اظهارکرد: این افزایش در حالی است که در سال ۱۳۹۵ دولت برنامه‌ای برای جوانی و افزایش جمعیت نداشته است لذا با توجه به سیاست‌های تشویقی دولت، در سال‌های آینده رشد خوبی در ورودی کودکان به کودکستان‌ها خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا دزفول با دارابودن ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ مدرسه، ۲۸۵ فضای دولتی و بیش از ۱۰۰ مدرسه غیردولتی و حدود چهار هزار و ۸۵۴ فرهنگی سال تحصیلی را شروع کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha