فعالیت‌های فرهنگی ابزار خوبی برای ترویج اندیشه‌های امام‌خمینی(ره) است

خمین - ایرنا - رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: این موسسه به صورت تخصصی بر ترویج اندیشه امام راحل کار می‌کند و رویکرد اصلی آن بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «علی کمساری» روز دوشنبه در آیین اختتامیه دومین هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین در سالن همایش‌های بیت تاریخی امام راحل این شهرستان، با تقدیر از برگزارکنندگان دومین هفته فرهنگی خمین، افزود: در سیاستگذاری فرهنگی، امام همانگونه که برای نسل‌های قبل شناخته شده بود، برای نسل بعد که بیش از ۵۶ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، باید معرفی شود.

وی ادامه داد: پاسخ به این سوال مهم که آیا امروز به امام نیاز داریم یا خیر، و این مهم نیازمند بررسی و رجوع به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره شخصیت امام راحل دارد.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، امام راحل را حکیم به معنای واقعی معرفی کرد که از نگاه بالاتری نسبت به نگاه مادی ما برخوردار است.

حجت الاسلام کمساری توضیح داد: تکیه امام راحل همواره به مردم بود و برگزاری انتخابات به عنوان مهمترین صحنه مشارکت مردمی مصداقی از این اتکا است.

وی، با اشاره به برگزاری انتخابات پیش‌رو در اسفندماه سال جاری تصریح کرد: ایجاد زمینه رقابتی در این آزمون سیاسی منجر به حضور گسترده مردم می‌شود.

رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) افزود: امام به عنوان یک حکیم همچنان می‌تواند چراغ هدایت باشد و باید به این باور برسیم که برای رسیدن به هدف و طی مسیر توفیق، راهی غیر از راه امام وجود ندارد.

حجت الاسلام کمساری، به افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی خمین در بیت تاریخی امام راحل اشاره کرد و گفت: این گذر فرهنگ و هنر عامل مهمی در پیوست کسب و کار و زندگی مردم خمین و بیت حضرت امام راحل است.

وی تصریح کرد: این موسسه متعلق به مردم و فعالیت آن در امتداد راه امام راحل و مقام معظم رهبری است.

عروس امام خمینی(ره) نیز در این آیین گفت: الگوگیری از حضرت زهرا(س) برای زنان افتخار بزرگی است و از این راه انسان می‌تواند به مرتبه کمال برسد.

«فاطمه طباطبایی»، با تقدیر از مادران شهدا، ادامه داد: شهدا قبل از انقلاب برای به ثمر رسیدن انقلاب شکنجه‌ها و زندان را تحمل کردند و شهدایی نیز در طول انقلاب جان خود را فدا کردند تا این انقلاب به اوج اقتدار برسد.

وی، با بیان اینکه عظمت کار شهدا هرگز نباید فراموش شود و همه باید پاسدار خون شهدا باشند، اظهار کرد: اعتماد به مردم در زمان امام خمینی(ره) ۲ طرفه بود و راه حفظ انقلاب همدلی و اعتماد بین مردم با حاکمیت است.

عروس امام خمینی (ره) با اشاره به هفته فرهنگی خمین بعنوان برآستان آفتاب، گفت: امام راحل گرمابخش همه اقوام ایرانی بود و این اندیشه امام مسیر را برای رسیدن به اهداف تسهیل می‌کند و برای ما عزت و افتخار به همراه دارد و برگزاری این برنامه‌ها باید مستمر باشد.

فرماندار خمین هم در این آیین گفت: برنامه‌های دومین هفته فرهنگی این شهرستان با نگاه به افزایش فعالیت‌های خدماتی و تدارک برنامه‌هایی در روستاها و سطح استان مرکزی برگزار شد.

حمید کمانکش ادامه داد: افتتاح گذر فرهنگ، هنر و صنایع دستی، کارگاه‌های هنری، کتابخانه و ارشاد، غرفه‌های نهادهای حمایتی، حضور روزانه ۸۰۰ دانش‌آموز در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روایتگری، مسابقه، قصه گویی، خدمات رایگان بهداشتی، مشاوره ازدواج، مشاوره حقوقی، کتابخانه و آسمان نمای سیار،
بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و مددجویان بهزیستی، نشست تخصصی غزه، کارگاه فرزندپروری، محفل ادبی باده عشق، همایش تخصصی خانواده و فرزندآوری، از مهمترین برنامه‌های این هفته بود.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین مدلی از خدمات رسانی به مردم بر پایه همدلی و هم افزایی است.

فرماندار خمین اظهار کرد: امید است در طول سال نیز از ظرفیت بزرگ بیت تاریخی امام خمینی(ره) بیش از پیش بهره‌گیری شود.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای بخش‌های مرکزی و کمره و شهرهای قورچی باشی و خمین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha