یکشنبه‌های تولید زمینه رفع مشکل ۲۳۷ واحد در آذربایجان‌غربی را فراهم کرده است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح ابتکاری یکشنبه های حمایت از تولید طی ۱۰۰ هفته گذشته در استان گفت: در قالب این طرح تاکنون ۲۳۷ واحد تولیدی با تیم اقتصادی استان مورد بازدید قرار گرفته و زمینه رفع مشکلات آنان فراهم شده است.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در طول این بازدیدها، ۵۸۸ مصوبه در جهت رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی صنعتی آذربایجان غربی به تصویب رسیده که رقمی قابل توجه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مصوبات این بازدیدها اجرایی شده است، افزود: موضوعات بانکی از جمله تامین اعتبار و سرمایه در گردش، امور مالیاتی مبنی بر قسط بندی بدهی ها، امور زیرساختی و مشکلات شهرک‌های صنعتی از مهمترین بخش این مصوبات بوده است.

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی شهرستانی در کنار بنگاه های اقتصادی ارومیه، مرکز استان اضافه کرد: از میان بازدیدها حدود ۵۰ درصد آن از واحدهای تولیدی خارج از ارومیه و شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهدف اجرای ۱۰۰ هفته یکشنبه های حمایت از تولید ادامه داد: در این بازدیدها ضمن اشراف کامل به مشکلات تولیدی‌ها تلاش بر رفع موانع از سمت دولت سیزدهم صورت گرفته تا کمک مضاعف در راستای رشد اشتغال نیز باشد.

معتمدیان با تاکید بر روند توسعه مشارکت اقتصادی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در صورت مقایسه شاخص‌های اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون می‌توان متوجه کاهش بیکاری، موفقیت برنامه‌ها و ریل گذاری اقتصادی در استان شد.

وی ترمیم نرخ تورم را در گرو پیگیری مشکلات اقتصادی دانست و گفت: با توجه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم پایین نگاه داشتن نرخ تورم است و اکنون نیز با توجه به ۲.۵ درصد بالا بودن این نرخ نسبت به کشور، همچنان کاهش تورم در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، یکشنبه‌های حمایت از تولید یکی از نوآوری‌های تیم اقتصادی محمدصادق معتمدیان است که تاکنون در مدت ۱۰۰ هفته در آذربایجان‌غربی اجرا شده که به این واسطه، شاهد اتفاقات خوبی در صنعت استان هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha