۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85347554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

غیر فعال شدن ۱۵ مرکز درمانی «آنروا» در غزه

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85347554
غیر فعال شدن ۱۵ مرکز درمانی «آنروا» در غزه

تهران - ایرنا - آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی  (UNRWA) از غیر فعال شدن ۱۵ مرکز درمانی و بهداشتی وابسته به این نهاد در غزه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رسانه های فلسطین، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی، تنها پنج مرکز از ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی وابسته به این سازمان در مناطق مرکزی و جنوبی نوار غزه فعال هستند.

این آژانس وابسته به سازمان ملل همچنین افزود که از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از این نوار باریکه آواره شده اند.

پیشتر سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه در اواخر آبان تاکید کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی به شکل عمد مراکز این آژانس را که پناهگاه آوارگان فلسطینی شده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

ابو حسنه گفته بود ما معتقد بودیم که در هدف قرار دادن مقرهای ما اشتباهی صورت می‌گیرد، اما آنچه در میدان اتفاق می‌افتد نشان دهنده چیز دیگری است و قابل قبول نیست. ما درصدد مستندسازی همه این اتفاق ها و انتقال آن ها به محاکم بین‌المللی هستیم.

در این پیوند، وزارت بهداشت غزه در بیانیه ای از تلاش رژیم صهیونیستی برای از کار انداختن بیمارستان «شهدای الاقصی» در این نوار باریکه خبر داد و افزود: از کار افتادن این بیمارستان به معنای مرگ حتمی در مرکز نوار غزه است.

وزارت بهداشت غزه در این بیانیه اضافه کرد که اشغالگران صهیونیستی با حملات پمپادی، بیماران و کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی را به وحشت می اندازند.

این بیانیه اشاره کرد که پهپادهای رژیم صهیونیستی به شدت به سمت بخش‌ها و محوطه های بیمارستان شهدای الاقصی تیراندازی می‌کنند و هر آنچه که حرکت می‌کند را هدف قرار می‌دهند.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال این است که بیمارستان شهدای الاقصی را به روشی جدید از طریق تیراندازی از طریق پهپاد از کار بیاندازد.

این نهاد بهداشتی و درمانی غزه اضافه کرد که خارج کردن بیمارستان شهدای الاقصی از خدمت، حکم اعدام هزاران مجروح و بیمار در منطقه مرکزی نوار غزه است.

سازمان پزشکان بدون مرز شنبه شب اعلام کرد که در پی افزایش حملات ارتش رژیم اسرائیل کادر خود را از منطقه مرکزی نوار غزه از جمله بیمارستان شهدای الاقصی خارج کرده است.

این وزارتخانه امروز نیز از ورود ۷۳ شهید و ۹۹ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به گلوله باران چندین خانه و مکان در اطراف بیمارستان «الأمل» و مقر هلال احمر در شهر «خانیونس» در جنوب غزه که هزاران آواره را در خود جای داده بود، ادامه دادند که منجر به شهادت ۵ آواره از جمله یک نوزاد ۵ روزه و مجروح شدن ۳ نفر دیگر شد.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر یکشنبه نیز از افزایش دوباره شمار شهدا و زخمی‌های جنگ غزه خبر داد.

این وزارتخانه افزود که شمار شهدای نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر و شمار زخمی ها به ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

این آمار همزمان با آن اعلام می شود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به حجم تلفات ارتش این رژیم در نوار غزه و اختلافات موجود در کابینه خود و شورای جنگ این رژیم، بر تداوم جنایات ارتش نامشروع خود علیه مردم نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» روز یکشنبه بار دیگر تکرار کرد که جنگ علیه نوار غزه تا رسیدن به اهداف خود متوقف نخواهد شد.

سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی شده است.

در مقابل، مقاومت فلسطین در غزه و دیگر گروه های مقاومت در لبنان، عراق، یمن و سوریه اعلام کرده اند که در مقابل این جنایات سکوت نخواهند کرد و تاوان این جنایات را از رژیم اشغالگر خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha