زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی خوزستان فراهم شود

اهواز-خوزستان- ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی خوزستان تاکید کرد.

بهروز قره‌بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مباحث مهم برای توسعه تجارت و اشتغال، توجه به حوزه کشاورزی است به همین منظور با پیگیری‌های انجام شده شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی در مرزهای زمینی شلمچه و چزابه تا حدودی تسهیل شد.

وی با بیان اینکه افزون بر ۹۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی خوزستان از طریق شلمچه، چزابه، اهواز و دزفول انجام می‌شود گفت: البته نیاز است زیرساخت‌های لازم برای نگهداری محصولاتی مانند گوشت، ماهی و دیگر تولیدات کشاورزی در شلمچه و چزابه تامین شود.

زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی خوزستان فراهم شود

ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز به تولید انبوه محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از تولیدات استان از طریق خوزستان صادر نمی‌شود و از طریق استان‌های دیگر انجام می‌شود، برای بررسی این موضوع، نشست‌های بسیاری با دستور استاندار خوزستان برگزار و چند کارگروه در این خصوص تشکیل شد تا صادرات این محصولات از طریق خوزستان انجام شوند.

قره‌بیگی اظهارکرد: طبق آمار دریافت شده، حدود سه هزار تن خرما طی هشت ماه از خوزستان صادر شده بود در حالی که بخش قابل توجهی از ۳۰۰ هزار تن خرما تولیدی استان از طریق استانهای دیگر کشور صادر می شود.

وی بر ضرورت حل مشکلات و موانع صادرات محصولات کشاورزی خوزستان تاکید کرد و افزود: حل مشکل ناوگان دریایی یکی از مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد تا صادرات محصولات کشاورزی خوزستان تسهیل و همراه با صادرات سایر بخش ها نیز رونق یابند.

مستقل شدن گمرک دزفول نیازمند تایید چارت سازمانی است

ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مستقل شدن گمرک دزفول گفت: مستقل شدن گمرک دزفول نیازمند تایید چارت سازمانی توسط سازمان استخدامی کشور است.

زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی خوزستان فراهم شود

قره‌بیگی با تاکید بر اینکه مرز هوایی دزفول تصویب و ابلاغ شد ادامه داد: برای استقرار گمرک مستقل در دزفول با رییس گمرک کشور رایزنی شد که موافقت لازم انجام و به محض اینکه مرز هوایی دزفول فعالیت خود را آغاز کند گمرک مستقل نیز فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی گمرک مستقل دزفول صادر شده بیان کرد: چارت سازمانی گمرک دزفول نیز پیشنهاد شده؛ برای مستقل شدن گمرک این شهرستان نیازمند تایید چارت سازمانی توسط سازمان استخدامی کشوری هستیم.

قره‌بیگی گفت: در حال حاضر دفتر موقت گمرک با حضور ۱۰ نفر در دزفول فعال و صادرات برخی محصولات تولیدی در شهرهای شوشتر، اندیمشک، دزفول و شوش از طریق گمرک دزفول انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، گمرک دزفول به وسطه اینکه هنوز چارت سازمانی تصویب نشده به عنوان سرویس ارزیابی B در حال فعالیت است و خللی در کار صادرات این شهرستان ایجاد نشده است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha