استان بوشهر آماده برگزاری انتخابات است

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از آمادگی این استان برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات با مشارکت حداکثری در ۱۱ اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، "اکبر پورات" روز دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و ائمه جمعه استان بوشهر اظهار کرد: اهمیت انتخابات اسفند ماه و بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و پرداختن به موضوعاتی نظیر فعال شدن بلندگوهای دشمن و ضرورت حرکت در مسیر چهار مولفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت نشان‌دهنده اهمیت بالای انتخابات پیش‌رو است.

وی افزود: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم خوزستان و کرمان در خصوص اقدام همه اقشار برای دعوت به انتخابات و ضرورت شکل گیری مشارکت حداکثری و رقابت واقعی نشان می دهد که تا چه میزان حضور حداکثری در انتخابات مهم است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: از طرفی فعال شدن و برنامه‌ریزی‌های متعدد دشمنان بخشی از تحرکات آنان برای انتخابات پیش‌رو بوده که از جهات مختلف به ویژه امنیتی حائز اهمیت است.

پورات عنوان کرد: دشمنان از یک طرف تلاش دارند تا با عملیات رسانه‌ای، مردم را از شرکت در انتخابات دلسرد کنند و مولفه مشارکت را تحت تاثیر قرار دهند و از آن برای سایر اهداف خود بهره گیرند.

وی عنوان کرد: همچنین آنها به دنبال اثرگذاری مستقیم بر مولفه امنیت و حرکت در مسیری هستند که رخدادهای امنیتی را رقم بزنند به ویژه آن که بعد از عملیات «طوفان الاقصی» دشمن دچار خسارت جبران‌ناپذیری شد و امروز برای جبران این شکست در تلاش است که به هر جنایتی دست بزند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ستاد انتخابات استان بر مبنای چهار مولفه رهبر معظم انقلاب فعالیتش را با در نظر داشتن بی‌طرفی کامل و تمرکز بر برگزاری انتخاباتی سالم در فضای امن، رقابتی و در جهت ارتقا مشارکت برنامه‌ریزی کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون تمام فرایندها به صورت مستمر و مطابق با زمانبندی جلو رفته و تاکنون حدود ۱۹ جلسه در سطح استان و شهرستان‌ها به منظور ارتقا آمادگی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اعلام این که استان بوشهر از حیث زیرساختی و نیروی انسانی کارآمد آماده برگزاری انتخابات است، عنوان کرد: هم‌اکنون در بازده زمانی اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت هستیم که تا ۱۹ دی ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن شورای نگهبان به مدت یک ماه فرصت رسیدگی به اعتراضات خواهند داشت.

وی گفت: در حال حاضر از مجموع داوطلبین ثبت نام شده، ۱۲۲ نفر تایید صلاحیت، ۸۳ نفر عدم تایید صلاحیت، ۲۷ نفر عدم احراز و ۹ نفر شرایط لازم برای ثبت نام نداشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: برای انتخابات پیش‌رو ۷۸۴ شعبه در سامانه جامع انتخابات برای استان بوشهر به ثبت رسیده و در حال سازماندهی عوامل شعب در استان هستیم و از افراد باانگیزه و بی‌طرف استفاده خواهیم کرد.

پورات بیان کرد: هیات بررسی تبلیغات هم در استان تشکیل شده و به موازات ستاد پیگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی، موضوعات مختلف را متناسب با شرح وظایف این هیات دنبال خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha