۲۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبر: 85347770
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مربی حسین وفایی: برترین‌های اسنوکر جهان از او می‌ترسند

تهران- ایرنا- مربی حسین وفایی، نفر اول اسنوکر ایران درباره جایگاه این بازیکن در لیگ جهانی گفت: او آنقدر قدرتمند شده که برترین بازیکنان دنیا از او هراس دارند و به من قول داده که در سال جدید به جمع ۸ نفر برتر دنیا صعود کند.

کامران شهلا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص نتیجه حسین وفایی در لیگ ۲۰۲۳ حرفه‌ای‌های اسنوکر اظهار داشت: شرایط رقابت در این لیگ خیلی خاص است و بازی کردن مقابل برترین بازیکنان تاریخ بسیار استرس‌زا است. حسین مقابل همه بازیکنان برتر جهان پیروز شده و از نظر مخاطبان باید دیگر چه کسی را ببرد که از او انتقاد مخرب نکنند؟ وی فقط در ۲ بازی که جلو بود و نهایتا نتیجه را واگذار کرد. او باید این راه را می‌رفت تا به پختگی کامل برسد. قضاوت کردن حسین بدون آنکه شرایط او را تجربه کنیم، کار درستی نیست.

وی ادامه داد: حسین نسبت به گذشته خودش، خیلی تغییر کرده و آنقدر پخته شده که آدم دیگری شده است. او آنقدر قدرتمند شده که برترین بازیکنان دنیا از او هراس دارند و به من قول داده که در سال جدید به جمع ۸ نفر برتر دنیا صعود کند.

شهلا همچنین گفت: او باید از حاشیه و فضای مجازی دوری کند و یک زندگی حرفه‌ای را پیش بگیرد. البته طبق تجربه‌ای که خود او دارد، باید حریفان ساده را نیز جدی بگیرد و زمانی که از حریف جلو می‌افتد، نباید خود را برنده بداند؛ البته پس از نتایج برخی دیدارها سرش به سنگ خورده و دیگر روند گذشته را تکرار نمی‌کند.

مربی حسین وفایی: برترین‌های اسنوکر جهان از او می‌ترسند

وی افزود: این ورزش به تمرین مداوم نیاز دارد و مثل زبان خارجی فرار است. اگر برای مدتی تمرین نداشته باشیم، دیگر نمی‌شود مثل قبل قوی بود. در حال حاضر من که مدت طولانی است تمرین نمی‌کنم، به راحتی مقابل حسین می‌بازم. این مسئله منحصر به من نیست و حتی استون هندری که از اسطوره‌های اسنوکر است نیز دیگر نمی‌تواند مثل گذشته باشد. حسین هم باید هر روز تمرین خود را بیشتر کند تا بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

شهلا با اشاره به وضعیت ملی‌پوشان اسنوکر ایران عنوان کرد: امیر سرخوش در حال حاضر در مسابقات U۲ ابوظبی حاضر شده که پل ورود به جمع حرفه‌ای‌ها است؛ اینقدر در بخش آماتوری مقام‌های آسیای و جهانی داشته که همه حریفان برایش تکراری هستند و دیگر انگیزه‌ای ندارد. فضای حرفه‌ای‌ها خیلی متفاوت است و باید به آن عادت کرد اما سرخوش استعداد و توان بسیار بالایی دارد و می‌تواند به لیگ ‌حرفه‌ای‌ها صعود کند.

وی تاکید کرد: در رده‌های سنی بازیکنان بسیار خوبی مثل تیرداد آزادی‌پور و شاهین سبزی را داریم که پشتوانه بسیار خوب برای تیم ملی هستند. مدتی است که بازیکنان زیر ۲۱ سال برای پیشرفت بیشتر با بزرگسالان رقابت می‌کنند و نتایج بسیار عالی بدست آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha