شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی طلای بدون کد شناسایی خرید نکنند

یاسوج- ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست در هنگام خرید طلا به کد شناسایی درج شده بر روی مصنوعات توجه و در صورت برخورد با طلای فاقد کد موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

سید مسلم حسینیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل علامت‌گذاری مصنوعات طلا و نحوه نظارت بر آن، هرگونه خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی ممنوع است.

وی افزود: درصورت مشاهده مصنوعات طلای بدون کد شناسایی در مراکز عرضه، برابر مقررات، نسبت به جمع‌آوری مصنوع غیراستاندارد و معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استاندارد سازی طلا از برنامه های اصلی این اداره کل بوده و تاکنون به ۶ واحد تولیدی طلا کد شناسه استاندارد اهدا شده است.

حسینیان از شهروندان خواست در هنگام خرید طلا به کد شناسایی درج شده بر روی مصنوعات توجه و در صورت برخورد با طلای فاقد کد موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اطلاع اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد برسانند.

به گزارش ایرنا، تولید طلا مشمول استاندارد اجباری است و تولیدکنندگان ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و حک کد ساخت روی مصنوعات طلا در استان هستند.

استانداردسازی طلا از اقدامات موثر در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان است که توسط سازمان ملی استاندارد ایران در سطح ملی و به تبع آن اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در استان انجام می شود.

کارشناسان این اداره کل با مراجعه به مراکز عرضه و نمونه برداری و آزمون نمونه ها، از مطابقت عیار مصنوعات فلزات گرانبها با استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha