تلاش دشمن برای خدشه به اتحاد شیعه و سنی بی نتیجه است

گرگان- ایرنا- معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت و رییس موسسه مذاهب اسلامی قم با بیان اینکه تلاش دشمن برای ضربه زدن به اتحاد شیعیان و اهل سنت بی نتیجه خواهد ماند گفت: اهل سنت ایران اسلامی درگاه ورود ارتباطی ما با اهل سنت جهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی عصر دوشنبه در نشست خبری در گرگان اظهار کرد: با وحدت، اتحاد و انسجامی که بین ما شیعیان و اهل سنت وجود دارد، هیچ فکر و دسیسه دشمن نمی‌تواند خدشه‌ای به این اتحاد و وحدت وارد کند.

وی بیان کرد: در ۱۴ قرن گذشته، تمدن اسلامی تمدن اول روزگار به خصوص در قرون چهار و پنج بوده و در کره زمین پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی در این قرون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است تمدن اسلامی شکل بگیرد، این تمدن ۲ بازو دارد و آنها مذاهب اسلامی هستند.

معاون پژوهش دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور گفت: بدون شک به زودی ظلماتی که در جهان مشاهده می‌شود به اسلام خواهی مبدل خواهد شد.

غلامعلی افزود: همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی به میزبانی گلستان اولین گام در جهت مطالعات و برنامه‌ریزی‌های ما در جهت تعامل و ارتباط بیشتر علما، دانشمندان و اندیشمندان شیعه و سنی با هم و انتقال این شیوه‌های ارتباطی با نسل‌های آینده است که دومین همایش پاییز سال آینده در هرمزگان با رویکرد علمای شافعی خواهد بود.

وی ادامه داد: همایش گلستان به صورت مباحثه و تبادل نظر انجام می‌شود و همایش هرمزگان به صورت ارایه مقاله خواهد بود.

وی اضافه کرد: تعامل علمی بین علمای شیعه و سنی و نیز تقویت گفتمان تمدن اسلامی بیم علما و اندیشمندان این ۲ مذهب از اهداف مهم ۶‌گانه در نظر گرفته شده این همایش ملی است.

غلامعلی گفت: به غیر از سه کمیسیونی که در همایش گلستان تشکیل خواهد شد، همایش هرمزگان در قالب کمیسیون‌های سیاسی - اجتماعی، حدیث، قرآن و نیز بانوان با رویکر دیدگاهی که مستشرقان در مورد زنان دارند، برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha