مسیر سخت سپاهان برای افتخارآفرینی

اصفهان-ایرنا- مشکلات این روزهای سپاهان تمام نشدنی است، زرد پوشان اصفهانی که چند ماه گذشته ضربه‌های زیاد و متعددی در پی صدور ۲ حکم دور از انتظار «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال» و «کنفدراسیون فوتبال آسیا» خورده‌اند اکنون با مشکلات ریز و درشتی مواجه هستند که مسیر سپاهان برای افتخارآفرینی را بیش از پیش سخت‌ کرده است.

به گزارش ایرنا، فشار بر تیم سپاهان در ۲، سه هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر امسال به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافت. محرومیت ها، مصدومیت ها و اشتباهات داوری دست این تیم را از کسب قهرمانی نیم فصل کوتاه کرد و به نظر می رسد این مشکلات و تبعات آن ها هنوز گریبانگیر این تیم باشد و سپاهان مسیر بسیار دشواری را در ماه های آینده در پیش دارد.

محرومیت ۶ بازیکن اثرگذار بخاطر رعایت نکردن سقف قراردادها در کنار محرومیت و مصدومیت چهار بازیکن دیگر، باعث شد سپاهان در غیاب ۱۰ ستاره، بازی به «گُل‌گُهر» را واگذار کند و طلایی پوشان فرصت صدرنشینی را در سیرجان از دست بدهند، البته در آن دیدار هم اگر اشتباهات فاحش داوری وجود نداشت شاید نتیجه به شکل دیگری رقم می خورد.

سپاهان که در بازی آخر نیم فصل نیز شانش کسب قهرمانی داشت، با تصمیم سازمان لیگ در دیدار پایانی نیم فصل بر سر ۲ راهی محرومیت تحمیلی یا لیست مازاد اجباری قرار گرفت و کار بجایی رسید که نام بازیکنان مازاد سپاهان از طریق یک نامه غیر رسمی دست نویس در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد. پس از بازی نیز سرپرست باشگاه سپاهان در اقدامی کم‌سابقه نام بازیکنان مازاد تیمش را روی آنتن تلویزیون رسانه‌ای کرد.

در نهایت با بازی با شمس آذر نیز با اشتباه کمک داور و داور این دیدار در آفساید اعلام کردن گل سالم سپاهان و عدم اعلام خطای پنالتی بر روی شهریار مغانلو با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان قزوینی به پایان رسید.

براساس نامه دست‌نویس منتسب به باشگاه سپاهان و صحبت های سرپرست این باشگاه، این تیم باید دست کم سه نفر از پنج نفر اعلامی در این نامه را در آستانه نیم فصل دوم لیگ برتر از تیمش جدا کند تا سقف قرارداد باشگاه تعدیل شود و این در شرایطی است که بازی با الهلال، رقابت های جام حذفی و همچنین رقابت‌های نفس‌گیر نیم فصل دوم در پیش است.

سپاهان بر خلاف تیم‌های استقلال و تراکتور در نیم فصل دوم یک بازی کمتر در خانه انجام خواهد داد و بیشتر بازی های سخت این تیم، از جمله رویارویی با تراکتور، استقلال، پرسپولیس و ملوان خارج از خانه خواهد بود.

مسیر سخت سپاهان برای افتخارآفرینی

علاوه بر سختی رقابت‌های پیش رو و این که پنج بازیکن حاضر در لیست مازاد سپاهان در چه شرایطی حاضر خواهند شد قراردادهایشان را با این تیم فسخ کنند، طلایی‌پوشان که باید اواخر بهمن و اوایل اسفند به مصاف الهلال عربستان، پرمُهره‌ترین تیم حال حاضر آسیا، در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بروند با مشکل تعارض در زمان پنجره نقل و انتقال لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا نیز مواجه هستند.

در حالی که پنجره نقل‌وانتقال تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هشتم بهمن‌ماه بسته می‌شود با تصمیم عجیب سازمان لیگ، پنجره نقل‌وانتقال لیگ برتر فوتبال ایران دهم بهمن‌ماه باز می‌شود که این ناهماهنگی ۲ تاریخ باعث می شود سپاهان نتواند تا پایان مهلت زمانی‌ که AFC برای ارسال لیست نهایی تعیین کرده، بازیکن جدیدی را به‌ خدمت بگیرد.

راه حل این مشکل آن است که مسوولان فدراسیون و سازمان لیگ، برای کمک به سپاهان که تنها نماینده کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست، بازه زمانی نقل و انتقالات این تیم را بیشتر و با توجه به آن که باشگاه سپاهان برای امسال مشکل سقف بودجه ندارد و تنها ایرادها و محرومیت‌ها به خاطر قراردادهای سال آینده ۶ بازیکن است، این تیم را از داشتن این بازیکنان اثرگذار محروم نکنند و محرومیت ۶ بازیکن را به سال بعد و منوط به اصلاح نشدن قراردادهای سال دوم آن ها قرار دهند.

مسیر سخت سپاهان برای افتخارآفرینی

اعمال قانون سقف بودجه، برای تیم‌هایی که می‌خواهند در آسیا بازی کنند به نظر کار درستی نمی رسد بویژه آن که، تیمی که از کشورمان در این رقابت ها شرکت می کند نه نماینده یک استان بلکه نماینده ایران است، خاصه آن که قرار باشد مقابل کهکشانی‌ترین تیم حال حاضر آسیا از عربستان ظاهر شود.

مسیر سخت سپاهان برای افتخارآفرینی تنها مربوط به لیگ برتر و مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیست و قرعه سختی که بعدازظهر دیروز برای این تیم در مراسم قرعه کشی جام حذفی آمد، نشان داد بخت و اقبال نیز این روزها روی خوشی به طلایی پوشان نشان نمی دهد.

سپاهان در مراسم قرعه‌کشی دیروز با سخت‌ترین قرعه ممکن مواجه شد و مقرر شد بازی خود در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) را در مصاف با تیم لیگ‌برتری‌ شمس آذر قزوین انجام دهد.

این درحالی است که ملوان بندرانزلی با شهرراز شیراز، گل گهر سیرجان با میکاپارس چالوس، ذوب‌آهن اصفهان با کیا تهران، پرسپولیس با نفت و گاز گچساران، تراکتور با چوکای تالش بازی دارند و از میان مدعیان تنها استقلال تهران با تیم لیگ برتری مس رفسنجان بازی دارد که آن بازی نیز به نسبت بازی سپاهان با شمس آذر قزوین برای آبی پوشان راحت تر است.

قرعه سخت سپاهان در مصاف با تیم لیگ‌برتری‌ شمس آذر قزوین که توانست سپاهان را در آخرین بازی نیم فصل مغلوب کند، در کنار مشکلات محرومیت و مصدومیت بازیکنان، مشکل ناهماهنگی پنجره نقل و انتقال فوتبال ایران با آسیا و دیدارهای دشوار پیش روی این تیم در مقابل مدعیان قهرمانی و آن هم خارج از خانه مسیر سپاهان برای افتخارآفرینی را بیش از پیش سخت کرده است.

جرایم مالی سنگین کنفدراسیون آسیا و سازمان لیگ را نیز باید به چالش های این روزهای تیم اصفهانی اضافه کرد، همچنین تاکنون AFC هیچ موضع قطعی در قبال میزبانی سپاهان در دیدار با الهلال در ورزشگاه نقش‌جهان اعلام نکرده که همین مساله به اما و اگرهای پیرامون میزبانی سپاهان دامن زده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha