۱۹ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85348216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار مقامات بهداشتی پاکستان در مورد همه‌گیری سویه جدید کرونا

اسلام‌آباد- ایرنا- مقامات بهداشت و درمان پاکستان در واکنش به موارد ابتلا به سویه تازه ویروس کرونا JN.1 زنگ خطر را برای جلوگیری از همه‌گیری آن به صدا درآوردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت پاکستان، پس از شناسایی چهار مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در این کشور مسوولان نسبت به رعایت جدی مقررات بهداشتی در برابر کووید-۱۹ تاکید کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت پاکستان با تایید تشخیص ویروس جدید JN.1 در چهار شهروند پاکستانی اعلام کرد که وضعیت مبتلایان بهبود یافته است و در عین حال نظارت در فرودگاه‌ها و مرزهای بین المللی تشدید شده و تمامی نهادهای بهداشتی در حالت آماده باش قرار دارند.

ندیم جان وزیر بهداشت پاکستان نیز با اعلام اینکه ۹۰ درصد مردم در برابر کرونا واکسینه شده‌اند، توصیه کرد که مردم در فصل زمستان به توصیه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در پاکستان هشتم فروردین ۱۳۹۹ با هدف تمرکز ویژه بر وضعیت کرونا و هماهنگی میان نهادهای دولتی، نظامی و مدنی برای رسیدگی به تبعات ناشی از شیوع این ویروس همه گیر در شهر اسلام‌آباد تشکیل و سپس ۱۱ فروردین سال گذشته به کار خود پایان داد.

گفته می‌شود بیم شیوع سویه جدید کرونا مسوولان پاکستانی را به اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و بررسی اعمال برخی از محدودیت‌هایی کرونایی در کشور واداشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha