فضای انتخاباتی تربت‌حیدریه شور بیشتری به خود گرفت+فیلم

تربت‌ حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: اعلام اسامی تایید شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، فضای این شهرستان را انتخاباتی تر کرده است و فعالان سیاسی و جریان های فعال در این حوزه، تحرکات جدی تری را آغاز کرده‌اند.

علی‌اکبر کی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، فعالان و بازیگران این عرصه رفتارهای پنهان و آشکاری داشتند که اکنون با اعلام نتایج بررسی ها، به تدریج بر دامنه رفتارهای آشکار گروهها افزوده شده و شور انتخاباتی بیشتر شده است.

وی گفت: ستاد انتخابات تربت‌ حیدریه از حدود ۹ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و رفتار جریان ها را زیر نظر دارد و ارزیابی صورت گرفته نیز حکایت از آغاز تحرکاتی در لایه های مختلف جامعه دارد و این شور و اقبال روز به روز پررنگتر می شود.

کی‌پور با بیان اینکه تاکید رهبری بر مشارکت حداکثری مردم و نیز تامین امنیت و سلامت انتخابات است، گفت: ستاد انتخابات تنها به سلامت و امنیت انتخابات می اندیشد و اینکه چه کسی و یا سلیقه‌ای رای بیاورد، برای ما اصلا اهمیتی ندارد.

رییس ستاد انتخابات تربت‌ حیدریه با تاکید بر ضرورت افزایش شور انتخاباتی افزود: اگر در شبکه‌های اجتماعی مطلبی له یا علیه افراد و نامزدهای احتمالی منتشر شده است، در حد توصیه شفاهی با خاطیان برخورد شده و دلیل این اغماض نیز ایجاد و تقویت شور و نشاط انتخاباتی در بین مردم است.

دبیر ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه نیز از آغاز فعالیت سیاسی و انتخاباتی زودهنگام و بعضا زیرزمینی فعالان حزبی و اجتماعی و برخی جریان های سیاسی دارای مجوز در این حوزه انتخابیه خبر داد.

سیدحسن موسوی افزود: البته به لحاظ قانونی این شیوه رفتار غیرقانونی است، اما چون هدف ایجاد شور و نشاط انتخاباتی است، تا زمانی که افراد اقدام به بداخلاقی‌ها و توهین به نامزدهای احتمالی رقیب نکنند، با آنان برخورد نخواهد شد.

وی در خصوص ارزیابی رفتار فعالان حزبی این منطقه گفت: غالب افرادی که خود را به عنوان نماینده یک حزب معرفی کرده‌اند، فاقد مجوز قانونی هستند و هر چند می توان جلو فعالیت آنها را گرفت، اما تنها به آنها توصیه کرده ایم حداقل از چهارچوب اخلاق خارج نشوند.

وی گفت: در تربت‌حیدریه هیچ حزب مستقلی وجود ندارد و اغلب فعالان سیاسی نمایندگی احزاب کشور را در این منطقه بر عهده دارند، افزود: در بین فعالان سیاسی دارای مجوز در این منطقه می‌توان به نمایندگی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) و شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، دفتر انجمن اسلامی فرهنگیان خراسان رضوی و انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی اشاره کرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه تربت‌حیدریه شمار صندوق‌های اخذ رای در این حوزه انتخابیه را ۳۲۲ صندوق اعلام و اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۷ صندوق سهم حوزه اصلی تربت‌حیدریه و بقیه به شهرستانهای زاوه و مه ولات تعلق دارد که به طور میانگین در هر صندوق هفت نفر عوامل اجرایی حضور دارند.

حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha