۲۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۲۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85348314
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار ایلام: ۴۳ نانوایی غیرفعال از چرخه تولید حذف شدند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه سهمیه آرد نانوایی‌های بی‌کیفیت قطع خواهد شد، گفت: ۴۳ نانوایی غیر فعال در این استان شناسایی و از چرخه تولید نان حذف شده است.

"شهریار عباسی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تولید نان کامل رویکرد ما در استان در راستای حفظ سلامت شهروندان است، اظهار کرد: کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت نان کامل و نقش آن در سلامتی افراد جامعه، مصوبه‌ای را مبنی بر تولید نان کامل ابلاغ کرده است.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان کامل می کنند، افزود: همچنین بررسی و احصای قیمت نان کامل برای واحدهایی که اقدام به پخت این نوع نان می کنند نیز بایستی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تصریح کرد: باتوجه به بحث آزادسازی آرد، نظارت‌های هوشمند با حضور تیم‌های نظارتی متشکل از ادارات مختلف از نانوایی‌های استان انجام شده است.

عباسی تاکید کرد: نانوایی‌هایی که کیفیت پخت نان پایین داشته و با عدم استقبال مردم مواجه شوند، سهمیه آرد آن‌ها بر اساس‌ برنامه "نانینو" کاهش پیدا خواهد کرد و با توجه به این روند که یک فرایند رقابتی است از چرخه تولید نان خارج می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با بیان اینکه برای ۵۰ نانوایی ساجی(نان محلی) سهمیه آرد در نظر گرفته شده است، گفت: با برنامه ریزی انجام شده، چرخه گندم از سیلو تا نانوایی‌ها پایش می شود، میز خدمت نان در همه فرمانداری‌ها برای رسیدگی به موارد و مشکلات این حوزه نیز دایر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحث نان کامل به طور جدی در استان دنبال می شود، یادآور شد: یکی از سیاست‌های جدید وزارت بهداشت و وزارت کشور که دنبال می‌شود عرضه نان کامل دارای سبوس است که هم ویتامین، مواد معدنی و فیبر مناسب دارد و هم برای بدن مناسب تر از نان معمولی است.

عباسی یادآور شد: اخیراً گروهی از کارشناسان استان را برای بازدید و بررسی از سامانه تولید نان کامل به استان مرکزی اعزام کرده‌ایم تا در خصوص زمینه ایجاد و تولید آرد کامل در استان و توزیع آن، آموزش‌ها و اطلاعات لازم را کسب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: اگر نانوایی نان با کیفیت ارائه دهند به طور قطع تشویق می شوند و از این واحدها نیز حمایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha