جلوگیری از هدر رفت آب برنامه جدی آبفای هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه جلوگیری از هدر رفت آب برنامه جدی آبفای استان است، گفت: درآمد واقعی آبفا هرمزگان باتوجه به میزان آب توزیعی، رقمی بالاتر از وصولی‌های فعلی است که نیروهای قرائت کنتور و وصول مطالبات باید نسبت به شناسایی انشعابات غیرمجاز فعال‌تر شوند.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور روز سه‌شنبه در نشست با ماموران قرائت کنتور با بیان اینکه درآمدی که از طریق قرائت کنتور به شرکت تزریق می‌شود همانند خونی است که جریان زندگی در یک انسان را زنده نگه می‌دارد، تصریح کرد: ماموران قرائت، نیروهایی هستند که تسلط کامل به اشتراک‌های سطح شهرها و روستاها دارند و هرگونه تغییر در میزان مصرف را بهتر می‌توانند تشخیص دهند؛ از این رو می‌طلبد در صورت هرگونه احتمال وجود انشعابات غیرمجاز، معاونت مشترکین را از این موضوع مطلع کنند.

وی ادامه داد: مامورانی که در حوزه شناسایی انشعابات غیرمجاز فعال‌تر عمل کنند و از هدر رفت آب به نفع عده‌ای خاص جلوگیری کنند، از سوی شرکت تشویق می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با تاکید بر تعویض کنتورهای خراب اظهار کرد: تعویض این کنتورها یکی از ضرورت‌هایی است که باید با جدیت دنبال و آن‌ها را شناسایی و نسبت به تعویض آن اقدامات لازم انجام شود.

به گفته حمزه‌پور، با این اقدامات علاوه بر اینکه توزیع عادلانه‌تری در آب آشامیدنی خواهیم داشت، باعث افزایش درآمد شرکت نیز خواهد شد.

جلوگیری از هدر رفت آب برنامه جدی آبفای هرمزگان است

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

درحال حاضر سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود؛ از این میزان ۴۰ درصد از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد از طریق آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سدها و بخشی از چشمه‌ها است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha