۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85348512
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

جهان اسلام وارد مرحله تمدن‌سازی شده است

گرگان- ایرنا- دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: جهان اسلام وارد مرحله تمدن‌سازی شده و با توجه به تعابیر و پیش‌بینی قرآن، رسیدن به این هدف بزرگ، دست یافتنی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان روز سه‌شنبه در همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی در گرگان، اظهار کرد: شهید سلیمانی تعبیری دارد که دوران اختلاف امت اسلامی سپری شده و با گذر از گردنه‌های سخت، وارد مرحله تمدن‌سازی شدیم.

وی ادامه داد: معارف جامع قرآن در برگیرنده گذشته، حال اسلامی و آینده امت اسلامی است که بخش آینده اهمیت زیادی دارد که در بین اندیشمندان جهان اسلام و کفر اظهار نظر متفاوتی پیرامون این مسئله شده است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: اندیشمندان کفر معترفند که دوره آمریکا تمام شده و ظرفیت غرب روبه زوال است و در آینده به طور قطع موازنه به نفع مذاهب تغییر خواهد کرد.

لطفیان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون نقش مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده ایشان « زمانی که امت اسلامی اجتماعی حول محور پیامبر داشته باشند آسیب پذیری آن کاهش پیدا خواهد کرد و راه رسدن به آرمان اسلامی وتشکیل تمدن هموار خواهد شد.».

نخستین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجتماعات جامعه المصطفی گرگان آغاز به کرد.

در این همایش ۲ روزه، اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی مذهاب امامیه، حنفی و شافعی و ۵۰ مهمان از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان گلستان حضور دارند.

در برگزاری این همایش ملی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، موسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج)، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، همکاری خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha