۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبر: 85348550
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مجلس کره جنوبی صلاحیت نامزد وزارت خارجه را تایید کرد

تهران– ایرنا - کمیته پارلمانی کره جنوبی امروز سه‌شنبه گزارشی را در مورد چو تائه یونگ نامزد پست وزارت امور خارجه تصویب و صلاحیت وی را تایید کرد.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از یونهاپ، کمیته روابط خارجی و اتحاد کره جنوبی اعلام کرد چو تائه یونگ با توجه به تخصص و تجربه در دیپلماسی برای خدمت به عنوان وزیر جدید واجد شرایط لازم است.

با این حال، این کمیته به مشارکت مشکوک چو در یک رسوایی سوء‌استفاده از قدرت قضایی در دولت پارک گئون هی رئیس جمهور سابق اشاره کرد.

این رسوایی بر روی یانگ سونگ تائه، رئیس سابق دادگاه عالی متمرکز است که به تأخیر در رسیدگی به دادخواست غرامتی متهم است که قربانیان کره‌ای کار اجباری در طول حکومت استعماری ژاپن در سال‌های ۱۹۱۰-۱۹۴۵ ارائه کرده بودند.

گفته می‌شود چو تائه یول، معاون دوم وزیر امور خارجه وقت بود که با یکی از مقامات ارشد دادگاه که او نیز در این رسوایی دخیل بود، رایزنی‌های متعددی داشت.

چو که مدتی سفیر کره جنوبی در سازمان ملل بوده است، یک دیپلمات قدیمی بازنشسته است که به دلیل تخصصش در تجارت و امور چندجانبه شهرت دارد.

ماه گذشته، وی توسط یون سوک یول رئیس جمهور به عنوان جایگزین پارک جین وزیر خارجه کنونی معرفی شد.

جلسه تایید صلاحیت چو که روز دوشنبه برگزار شد، تشریفاتی تلقی می شود زیرا انتصاب رسمی او نیازی به تایید مجلس ندارد. با اینحال تاکنون رسانه‌ها از چو با عنوان نامزد وزارت امور خارجه یاد می کردند.

در کره جنوبی، نخست وزیر تنها پست کابینه است که نیاز به تایید پارلمان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha