کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز و معلم کرمانی در البرز

کرج - ایرنا - در اجرای پویش سراسری «ایران قوی- ایران سرسبز» با نام طرح «شهید سید عنایت الله مرادی» به یاد ۲۲ شهید دانش آموز کرمانی و معلمان شهیدشان طرح کاشت نهال توسط دانش آموزان البرزی روز سه شنبه در کانون تربیتی فرهنگی شهید فهمیده کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در آیین کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز و معلمان شهید کرمانی با تسلیت شهادت جمعی از دانش آموزان و معلمان در حادثه تروریستی کرمان، از دانش آموزان خواست برای زنده نگه داشتن یاد هر کدام از این شهدا نهالی بکارند و با ذکر فاتحه روح این شهدا را شاد کنند.

«مهدی میردار هیجانی» در ادامه از مزایا و فواید درخت و درختکاری برای دانش آموزان گفت و تاکید کرد: برای این که آینده سازان کشور که همین دانش آموزان امروز هستند بتوانند هوای پاک تنفس کنند باید درخت بکارند و مهمتر اینکه از آن مراقبت کنند تا درخت بتواند زنده بماند و به ما خدمت کند.

وی از دانش آموزان برای حفاظت از درخت و طبیعت دعوت به عضویت در طرح همیاران طبیعت کرد تا از این طریق به نشر فرهنگ منابع طبیعی و درخت کاری در طبیعت بپردازند.

میردار هیجانی همچنین از دانش آموزان خواست تا در راستای طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» و طرح «هر دانش آموز سه نهال،هر مدرسه یک نهالستان» با کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در مدارس خود نهالستان ایجاد کرده و بعد از تولید نهال ها که با راهنمایی و مشاوره کارشناسان جنگل صورت می گیرد آنها را در هر مکانی که خودشان صلاح می دانند بکارند.

این مراسم با کاشت نهال به یاد شهدای دانش آموز کرمان و با حضور کارشناسان سلامت، مربیان تربیت بدنی، معاونین پرورشی و روسای ادارات آموزش و پرورش و دانش آموزان البرز پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha