۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85348582
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهردار زنجان: نماد ۱۵ خرداد شهر تکمیل می‌شود

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85348582
شهردار زنجان: نماد ۱۵ خرداد شهر تکمیل می‌شود

زنجان -ایرنا - شهردار زنجان گفت: نماد(المان) ۱۵ خرداد شهر با پیگیری‌های انجام گرفته تکمیل خواهد شد و به زودی در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیروزفر روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان درخصوص مشکلات پیش آمده برای آماده سازی المان ۱۵ خرداد، افزود: با توجه به اینکه طرح این نماد به صورت ناقص ارائه شده بود با طراح برای پیگیری ادامه روند کار مذاکره کردیم.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر مذاکرات با طراح به نتیجه رسیده است و نماد ۱۵ خرداد تکمیل می شود.

این مسوول شهری ادامه داد: تاج این نماد با موضوع ۱۵ خرداد و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که به زودی به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، المان لاله ۱۵ خرداد یکی از قدیمی‌ترین المان‌های شهر زنجان بود که در دهه ۶۰ ساخته شد و قدمتی نزدیک به ۴۰ سال داشت، این المان، یکی از نمادهای شاخص شهر بود که رویدادهای آن بر ذهن همه مردم نقش بسته بود و مردم خاطرات زیادی از آن میدان و المان به یاد داشتند. نماد میدان ۱۵ خرداد خردادماه سال ۹۹ تخریب شد و آثار برجای مانده از آن، جلوه ای نامطلوب به شهر داده بود.

فیروزفر در ادامه با بیان اینکه عنوان پایتخت شور و شور حسینی و دیار غواصان دریادل، مدال افتخار شهر زنجان است و همه باید به آن توجه داشته باشند،‌ افزود: این موضوعات باید در تمامی نمادها و طراحی های شهری لحاظ شود.

وی گفت: بر اساس موافقت اعضای شورای شهر زنجان احداث و نصب یک المان جدید با نماد غواصان دریادل در میدان بسیج شهر زنجان با ۱۹۳ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است.

شهردار افزود: این نماد به صورت فین(باله های) غواصی است که در آب فرو می رود و دارای ۳۰ متر ارتفاع با نور پردازی منطبق با اِلمان ترسیم شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه به فصل بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳ نزدیک می‌شویم، گفت: امسال شرایط سختی در پیش رو داریم و این شرایط ممکن است حتی در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

مجید ناصحی‌مقدم ابراز امیدواری کرد: پروژه شهیدان کریمی و بوستان هاشمی نژاد به موقع به اتمام برسد و همچنین قول‌هایی که از سوی وزیر کشور مبنی بر تحویل وسائل حمل و نقل عمومی داده شده است به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه گذاری و امور حقوقی شهرداری زنجان نیز در نطق پیش از دستور به بودجه سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال در تحقق بخشی از بودجه با کسری مواجه هستیم و امیدواریم بودجه سال بعد کمترین کسری را داشته باشد.

حسین حمزه‌لو پاک افزود:درخواست می شود در ارسال لایحه‌ها تسریع انجام گیرد و علاوه بر آن در بحث دفترچه عوارض بودجه و تفریق که سه لایحه مهم و کلیدی است به بهترین نحو انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: متاسفانه میزان بارندگی تاکنون در کشور و شهر زنجان وضعیت خوبی ندارد و با این روند باید بخش دیگری از فضای سبز به رفیوژ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اگر شرایط به همین روال پیش رود، ممکن است سال آینده در تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه شویم.

حمزه‌لو پاک در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از مفاهیم و شعارهای به کار گرفته شده در سفر رییس جمهور به زنجان، افزود:در این سفر از ویژگی‌های استان زنجان همچون "پایتخت شور و شعور حسینی" و "دیار غواصان دریادل" حرفی به میان نیامد.

وی اظهار داشت: اصطلاح "میزبان مهربان" هیچ مغزی نداشت و باید پرسید چرا در بنرها و پوسترها به جای استفاده از پایتخت شعور و شعور حسینی از میزبان مهربان استفاده شد؟

در ادامه مهدی طالب، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهر زنجان در واکنش به لایحه کمک ۲ میلیارد ریالی شهرداری به ازدواج دانشجویان،‌گفت:از دستگاه های اجرایی درخواست داریم برای هر کاری که هزینه کم‌ می‌آورند به سراغ شهرداری نیایند و دست در جیب شهرداری نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha