تشکیل ۴ هزار پرونده مفاسد اقتصادی/ هرمزگان در صدر زمین‌خواری

تهران - -ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل چهار هزار پرونده در حوزه مفاسد اقتصادی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: یکی از این پدیده‌های اقتصادی موضوع زمین‌خواری است که بیشترین پرونده‌ها مربوط به استان هرمزگان و چهارمحال بختیاری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا از پلیس، سردار حسین رحیمی با تاکید براینکه مهمترین ماموریت و رسالت پلیس امنیت اقتصادی مقابله و مبارزه با مفاسد و جرایم اقتصادی به منظور ایجاد بستر سالم و لازم برای فعالیت فعالان اقتصادی است، عنوان داشت: مفسدان و مجرمان اقتصادی با اقدام مجرمانه خود و با انجام اقداماتی از جمله احتکار، پولشویی، اختلاس، رشا و ارتشا به دنبال کسب سودهای آورده هستند .

وی با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری بیش از چهار هزار پرونده در راستای مقابله با مجرمان و مفسدان اقتصادی از جمله جرایم فرار مالیاتی، احتکار، زمین خواری، پولشویی، اختلاس، رشا و ارتشا، ربا خواری و تعدی به اموال دولتی تشکیل و پیگیری شده است، بیان داشت: بطور حتم در این رابطه همکاری هموطنان می تواند پلیس را در اجرای بهتر ماموریت هایش در مقابله و مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی بیش از پیش یاری رساند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به رشد ۱۲۴ درصدی کشفیات این پلیس در حوزه کالای احتکاری در ۹ ماهه امسال، گفت: در سال جاری با تلاش های صورت گرفته در حوزه مبارزه با اخلال در نظام اقتصادی کشور شاهد رشد ۹ درصدی پرونده های تشکیل شده در این حوزه هستیم که در این زمینه بیشترین تمرکز پلیس بر پرونده ای مهم و کلان و سازمان یافته است.

تشکیل ۴ هزار پرونده مفاسد اقتصادی/ هرمزگان در صدر زمین‌خواری


هرمزگان رتبه نخست پدیده زمین خواری

سردار رحیمی در تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با پدیده زمین خواری و با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری در حوزه زمین خواری تعداد یک هزار و ۲۷۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این رابطه سه هزار و ۱۶۹ هکتار زمین به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال شناسایی شد و بیشترین پرونده های تشکیل شده در این حوزه مربوط به استان های هرمزگان و چهار محال بختیاری است.

این مقام ارشد پلیس اقتصادی افزود: برابر بررسی های صورت گرفته در موضوع زمین خواری در بحث تشکیل پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۸ درصدی و از لحاظ مالی شاهد رشد ۴۰ درصدی ارزش ریالی پرونده های تشکیل و کشف شده در این حوزه هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی با توجه به اینکه مالیات سهم ویژه ای در رشد و شکوفایی و پیشرفت هر کشوری ایفا می کند و از جمله منابع در آمدی کشور است، افزود: در سال جاری در حوزه فرار مالیاتی با تمرکز بر پرونده های کلان و سازمان یافته شاهد رشد ۲درصدی پرونده های تشکیل شده و افزایش ۱۷۹ درصدی ارزش ریالی این پرونده ها هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات این پلیس در مبارزه با موضوع اختلاس خاطر نشان کرد: در سال جاری ضمن تعامل هدفمند با سازمان های دولتی و مامور به خدمات عمومی و شناسایی نشانگاه های اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی شاهد رشد ۶۲ درصدی پرونده های تشکیل شده در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تسهیلات غیرمجاز بانکی نیز کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فعال و پیگیری های لازم را دارند، افزود: در این حوزه با تلاش های صورت گرفته و همکاری سازمان ها و سیستم بانکی و رده های نظارتی شاهد رشد ۲۶ درصدی پرونده های تشکیل شده هستیم.

سردار رحیمی افزود: در این رابطه همچنین شاهد رشد ۷۹ درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده و نیز رشد ۹۰ درصدی متهمان دستگیر شده هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه برخورد با موضوع رشا و ارتشا هم از جمله ماموریت های این پلیس است از رشد ۴ درصدی پرونده های تشکیل شده در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تشکیل ۴ هزار پرونده مفاسد اقتصادی/ هرمزگان در صدر زمین‌خواری

احتکار ۵۷۰۰ میلیارد تومانی

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه مقابله با احتکار هم از ماموریت های این پلیس است و با توجه به اینکه این عمل مجرمانه بر سلامت اقتصاد کشور تاثیر گذار است، عنوان داشت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۸۲۴ فقره پرونده به ارزش پنج هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان کشف شده است.

وی افزود: کشف نزدیک به ۱۴ هزار لاستیک احتکار شده به ارزش ۳۵ میلیارد تومان و کشف ۱۲۴ هزار قلم انواع دارو به ارزش ۵ میلیارد تومان از جمله مهمترین پرونده های کشف شده در این حوزه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه همراهی و همکاری مردم می تواند پلیس را در برخورد بهتر و سریعتر با مجرمان و مفسدان اقتصادی یاری رساند، خاطر نشان کرد: هموطنان محترم می توانند اخبار و اطلاعات خود در زمینه جرایم و مفاسد اقتصادی را با سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی فراجا درمیان بگذارند.

سردار رحیمی افزود: در روزهای اخیر شاهد تماس های هموطنان عزیزمان با سامانه ۰۹۶۳۰۰ هستیم که این مهم در حقیقت موتور پیشرانی است که می تواند عرصه را بر مجرمان و مفسدان اقتصادی تنگ تر نماید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha