۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85348648
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگوهای اسلام‌آباد و ریاض برای خودکفایی در عرصه تولیدات دفاعی

اسلام‌آباد- ایرنا- مقامات نظامی پاکستان و عربستان سعودی در جریان سومین نشست مشورتی در بخش دفاعی بر نیاز طرف‌ها برای تحقق اهداف مشترک از جمله دستیابی به خودکفایی در عرصه تولیدات صنایع دفاعی تاکید ‌کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، سومین دور گفت‌وگوهای دفاعی میان این کشور و عربستان به میزبانی پاکستان در مقر فرماندهی ارتش در شهر راولپندی برگزار شد.

طرف‌ها بر اهمیت روابط دو کشور تاکید و در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دوجانبه و فضای امنیتی در حال تحول گفت‌وگو کردند.

مقامات نظامی پاکستان و عربستان در مورد پیشرفت های سریع در حوزه فناوری های نظامی و نیاز به همکاری های صنعتی دفاعی بین دو کشور در جهت تحقق اهداف مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

آنان بر تمایل برای ارتقای همکاری های نظامی در همه زمینه ها برای رسیدن به خودکفایی در عرصه تولیدات دفاعی و بر نیاز به یافتن راه های بیشتر برای افزایش سرعت این همکاری‌ها تاکید کردند.

عربستان سعودی و پاکستان چند دهه است که از نزدیک‌ترین متحدان یکدیگر به حساب می‌آیند. دو کشور در طول سال، چندین مانور مشترک نظامی برگزار می‌کنند. به عنوان مثال، شهریور و مهرماه امسال رزمایش‌های مشترک موسوم به «التبر-۱» و «زره سند ۲۰۲۳» با حضور نیروهای سعودی و به میزبانی پاکستان برگزار شد.

تقویت مناسبات دفاعی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بخشی از برنامه‌های راهبردی و دفاعی اسلام‌آباد به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha