۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85348661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶ هزار و ۸۰۹ صندوق رای در استان تهران پیش‌بینی شده‌است

رباط کریم - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۹ صندوق رای برای فرآیند برگزاری بهتر انتخابات در این استان پیش بینی شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عباس جوهری روز سه شنبه در جمع معاونان سیاسی فرمانداری های استان تهران که در فرمانداری شهرستان رباط کریم برگزار شد افزود: در این دوره با توجه به اصلاح قانون انتخابات فرآیند برگزاری راه طولانی را طی کرده و بیش از یک سال است که تدابیر برگزاری انتخابات به صورت صحیح انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم را در این حوزه اتخاذ خواهیم کرد، اظهار داشت: تا به امروز بر اساس تقویم و ارزیابی های صورت گرفته در امر انتخابات با صحت و دقت کافی پیش می رویم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: اولین دوره رسیدگی صلاحیتها توسط هیات نظارت استان اعلام شد و امروز آخرین روز اعتراض کاندیدهای رد و عدم احراز صلاحیت است که باید با مراجعه به سایت شورای نگهبان به صورت غیرحضوری اعتراض خود را ثبت کنند.

جوهری اضافه کرد: شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت دارد به اعتراضات رسیدگی و نتیجه را به داوطلبان از طریق فرمانداری ها اعلام کند و بعد از ۳۰ روز هم یک فرصت دارند اعتراض نهایی را انجام دهند و در مرحله آخر عدم تایید ها اعلام خواهد شد و عدم احراز در آن مرحله دیگر نخواهیم داشت.

این مسئول تاکید کرد: شرایط برای برگزاری انتخابات با ساختار پشتیبانی قوی در تهران و شهرستانهای استان صورت گرفته و وظیفه داریم در امانتداری کامل انتخابات را دنبال و برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در چیدمان صندوق ها تغییراتی صورت گرفته و با تدبیر فضا و شعبه های لازم جهت جانمایی بهتر برای مردم فراهم شده تا شرکت کنندگان در روز انتخابات با مشکلی روبرو نشوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: در ستاد انتخابات با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را مرحله به مرحله پیش می بریم تا یک مشارکت قوی و حماسه سیاسی دیگر روز ۱۱ اسفند در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بخورد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد: در حوزه امنیت تدابیری صورت گرفته و در بخش رقابت هم تبلیغات عادلانه توسط کمیته اطلاع رسانی ظرفیت دستگاهها احصا و دراختیار کاندیدها قرار می گیرد و در شهرستانهای استان تهران هم صداوسیما کانالی مجزا در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا آنها به صورت تصویری برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.

جوهری اعلام کرد: به منطور رفاه حال هموطنان صندوق هایی که مراجعه کننده کم بود به مکانهای پر تردد از جمله پارکها انتقال می یابد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر استان برگزار می شود.

استان تهران ۳۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha