تمامی ظرفیت‌های استان سمنان برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تمامی امکانات و ظرفیت‌ بخش‌های مختلف برای مشارکت حداکثری مردم این استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: انتظار می‌رود اکنون با تلاش بخش‌های مختلف در زمینه جهاد تبیین شاهد مشارکت قوی در انتخابات باشیم.

وی با تاکید بر جهاد تببین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راهبردهای چهارگانه انتخابات، ادامه داد: سمنان جزو استان‌های دارای بیشترین رشد اقتصادی و پیشرو در مساله امنیت است و انتظار مشارکت بالا از این استان می رود و مشارکت حداکثری در انتخابات نویدبخش توسعه در تمام بخش‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به آمار تاییدصلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان اضافه کرد: ۱۱۱ داوطلب نامزدی مجلس شورای اسلامی در استان سمنان در زمان حاضر تایید صلاحیت شدند و یکم اسفندماه اسامی نهایی اعلام می‌شود.

تمام ظرفیت‌های استان سمنان برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده شود

استاندار سمنان گفت: طبق بررسی‌ها ۱۱۵ قشر و گروه در استان سمنان و به دنبال آن در بخش شهرستانی شناسایی شدند و در بین این اقشار نشست هایی تبیینی برای ثبت مشارکت قوی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صلاحیت ۱۱۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۵۲ داوطلب چهار حوزه انتخابیه استان سمنان معادل بیش از ۴۴ درصد با اعلام ستاد انتخابات استان مورد تایید هیات نظارت مرکزی قرار گرفته است.

مرکز رصد فرهنگی در استان سمنان ایجاد شود

این مسوول تصریح کرد: نبود مرکز رصد فرهنگی یک خلاء در استان سمنان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود مسوولان مرتبط پیگیر راه اندازی این مرکز در سمنان باشند.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و وجود چهره‌های برجسته از جامعه علما و فقها در این استان، افزود: از ایجاد مرکز رصد فرهنگی در این استان به منظور بهره‌گیری و مدیریت مباحث فرهنگی حمایت می‌شود.

طبق برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با هشت شهرستان و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha