۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85348679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات کالای قاچاق در فارس ۸۳ درصد افزایش یافت

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی استان فارس از افزایش ۸۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی سه شنبه در نشست خبری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان فارس کشف شده است که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش هزار میلیارد ریال از سه محل دپو و یک دستگاه تریلر و همچنین دستگیری ۴ متهم در این رابطه خبر داد و گفت: کالای قاچاق کشف شده از قبیل لوازم خانگی، لوازم یدکی، پتو، چمدان و تفنگ بادی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال است.

او همچنین به کشف انواع تجهیزات رایانه از یک محل دپو به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال، قطعات خودرو لندکروز از قبیل موتور و گیربکس به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال ، لوازم پالایشگاهی از یک محل دپو به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

حبیبی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۴۱ پرونده در همین بازه زمانی تشکیل و ۲ هزار و ۷ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و ۲ هزار و ۳۱۱ متهم نیز دستگیر شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای دستور مرجع قضایی مبنی بر دستگیری اراذل و اوباش به اتهام عرض اندام در فضای مجازی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، بلافاصله بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان کرد: ماموران کلانتری ۲۶ رحمت، تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی، تخصصی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی مطلع شدند که فرد شرور قرار ملاقات و درگیری با سه نفر دیگر در بلوار عدالت جنوبی جلو درب زندان را دارد.

حبیبی افزود: حدود ساعت ۳ بامداد؛ ماموران به محل مورد نظر اعزام که اراذل و اوباش با مشاهده پلیس به سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شدند که این راستا ماموران انتظامی جهت دفاع مشروع، با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که منجر به هلاکت رسیدن یکی از افراد اراذل و اوباش معروف به محمدلوک شد.

او تصریح کرد: سه نفر دیگر از اراذل و اوباش از جمله "حسین قلاتی" که قصد متواری شدن را داشتند دستگیر شدند در سوابق این افراد شرور جرایمی از قبیل عرض اندام در فضای مجازی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و نزاع و درگیری دیده می‌شود.

حبیبی با اعلام اینکه در سال جاری ۲۷۸ نفر اراذل و اوباش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، اظهارکرد: پلیس برای برقراری نظم و امنیت و ارتقاء احساس آرامش در بین مردم با مخلان نظم و امنیت به طور قاطع و قانونی برخورد می‌کند شهروندان نیز از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان اعمال خلاف افراد فرصت طلب و قانون گریز قرار دهند.

وی افزود: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سرقت خودرو، منزل، قاپ‌زنی، سرقت تحت عنوان مامور، سرقت به عنف و اماکن خصوصی توسط مجرمین سابقه‌دار و حرفه‌ای در سطح شهر شیراز و استان موضوع در دستور کارگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری تعداد ۹ باند از سارقین سابقه دار و دستگیری ۲۱ نفر از سارقان و ۱۳ نفر مال خر که جمعاً به ۱۵۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

او بیان کرد: در تحقیقات انجام شده تاکنون متهمان به ۴۹ فقره سرقت خودرو، ۴۰ فقره سرقت به عنف، ۲۵ فقره سرقت منزل، ۱۲ فقره قاپ‌زنی، ۱۰ فقره سرقت تحت عنوان مامور و هشت فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند که ارزش اموال به طور تقریبی معادل ۱۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندهی انتظامی استان فارس همچنین با اشاره به عملکرد ۹ ماهه فرماندهی انتظامی شیراز، بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان تعداد یک‌هزار و ۱۷۲ طرح پاکسازی محلات جرم خیز در نقاط مختلف شهرستان شیراز به اجرا درآمد است که در این بازه زمانی هفت هزار و ۲۷۱ نفر معتاد و خرده فروش جمع‌آوری و دستگیر شدند که نسبت پارسال ۹۴ درصد رشد داشته است، در بازرسی از مخیفگاه آنان نیز یک تن و ۶۴۵ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

حبیبی در خاتمه گفت: در حوزه سرقت نیز از ابتدای سال تاکنون تعداد پنج هزار و ۲۴۱ نفر سارق در این استان دستگیر شدند که ۳۱ درصد نسبت کشف به وقوع سرقت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha