آمار قربانیان زمین‌لرزه ژاپن از ۲۰۰ تن عبور کرد/ ۱۰۰ نفر همچنان مفقود

تهران – ایرنا - مقامات ژاپن آخرین آمار قربانیان زلزله اخیر این کشور را ۲۰۰ نفر و شمار مفقودین را هم بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کردند.

به گزارش ایرنا از کیودونیوز، مقامات محلی ژاپن امروز سه‌شنبه اعلام کردند با آغاز عملیات جست‌وجو در مقیاس وسیع در منطقه‌ای که به شدت آسیب دیده است، تعداد کشته‌شدگان زلزله قدرتمند روز سال نو که استان ایشیکاوا و مناطق اطراف آن در مرکز ژاپن را لرزاند، از ۲۰۰ نفر فراتر رفت و بیش از ۱۰۰ نفر همچنان مفقود هستند.

پلیس محلی چند روز است در حال پی‌گیری این عملیات است و حدود ۱۰۰ پرسنل در اطراف بازاری فروریخته در واجیما مستقر شده‌اند؛ جایی که پس از زلزله ۷.۶ ریشتری، آتش‌سوزی بزرگی در آن رخ داد.

به گفته مقامات شهرداری و آتش نشانان، در بازار واجیما، حدود ۲۰۰ ساختمان به وسعت حدود ۴۸ هزار متر مربع در آتش سوزی که از اول ژانویه آغاز شد، تخریب شدند.

در این بازار صبحگاهی با قدمت بیش از هزار سال، ساختمان‌های چوبی زیادی وجود داشت که مورد علاقه گردشگران بود.

دولت محلی خبر داد تا بعدازظهر سه‌شنبه، ۲۰۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت۱۰۲ نفر هم نامعلوم است.

آمار قربانیان زمین‌لرزه ژاپن از ۲۰۰ تن عبور کرد/ ۱۰۰ نفر همچنان مفقود


به گفته آنها، با توجه به اینکه بیش از ۲۸ هزار نفر همچنان در مراکز موقت در استان ایشیکاوا پناه گرفته‌اند به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای حدود ۱۲ نفر به ویروس کرونای جدید در سه نقطه در شهر شیکا، نگرانی‌ها در مورد شیوع بیماری‌های عفونی افزایش یافته است.

آنها گفتند دسترسی دست کم سه هزار و ۳۰۰ نفر، عمدتاً در واجیما و شهر مجاور سوزو، به دلیل مسدود شدن جاده‌ها و بارش برف سنگین قطع شده‌ است و زمان بهبود شرایط برق، تامین آب و سایر زیرساخت‌ها هنوز نامشخص است.

بنا به گزارش خبرگزاری کیودو، در حالی که بیش از ۲۵۰ مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و دبیرستان در این استان از روز سه شنبه کار خود را آغاز کردند، ۸۶ مدرسه از جمله مدارس واجیما و سوزو به دلیل آسیب‌دیدگی امکانات نتوانستند کلاس‌ها را شروع کنند.

مینورو کیهارا، وزیر دفاع ژاپن، امروز گفت تعداد پرسنل نیروهای دفاع شهری که در عملیات نجات شرکت می‌کنند با حدود ۲۰۰ تن افزایش به حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

روز سه شنبه، کابینه فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن تخصیص ۴.۷۴ میلیارد ین (۳۳ میلیون دلار) از صندوق ذخیره بودجه مالی ۲۰۲۳ برای حمایت از قربانیان زلزله شبه جزیره نوتو، از جمله اقداماتی برای کمک به آسیب‌دیدگان برای مقابله با هوای سرد را تصویب کرد.

به گفته کیشیدا، دولت همچنین قصد دارد وجوه ذخیره‌شده در پیش‌نویس بودجه سال مالی را که از اسفند شروع می‌شود از ۵۰۰ میلیارد ین فعلی افزایش دهد تا اقدامات در جهت بازسازی اماکن آسیب‌دیده در اثر بلایای طبیعی را تامین کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha