ابزارهای هنری نقش مهمی در تربیت دانش آموزان دارند

قزوین - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: ابزارهای هنری مثل سرود، تئاتر و نمایش تاثیر مستقیم در تربیت دانش‌آموزان دارند که باید مورد توجه معلمان قرار گیرد.

اصغر باقرزاده روز سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سرود و هنرهای نمایشی دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور که با مشارکت ۲۷ استان همراه بود، تصریح کرد: با کمک هنر می‌توان به تاثیر عمیق و فهم بهتر جامعه کمک کرد که لازم است از این روش در آموزش و پرورش بهره برد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های هنری در سطوح مختلف تربیتی و درسی خطاب به معلمان گفت: حالا که این بستر از مدل تربیتی در دانشگاه فرهنگیان رونق گرفته است، امیدوارم این فرصت تمرینی باشد برای گسترش کارهای هنری و فرهنگی که اطمینان دارم با دنبال کردن این برنامه‌ها کیفیت مراکز آموزشی افزایش خواهد یافت.

باقرزاده همچنین تصریح کرد: دانشجو معلمان بهتر است در زمینه‌های مختلف تعلیمی و تربیتی برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان از ظرفیت هنر بیش از پیش استفاده کنند.

گفتنی است، در این جشنواره ۷۰ گروه در پنج رشته نمایشنامه‌خوانی رادیویی، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی، سرود و تعزیه مشارکت داشتند که در مجموع ۳۵۰ زن، ۳۲۰ مرد از ۲۶ استان آثار خود را در این محفل به نمایش گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha