۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85348708
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

۱۹ نفر در کاشان قبل از شکار غیرمجاز دستگیر شدند

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت:با هدف پیشگیری از تخلفات زیست محیطی ۱۹ نفر در سال جاری قبل از هر گونه انجام شکار غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

الهیار دولتخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹ ماه امسال در حوزه‌های مختلف مربوط به جرایم زیست محیطی ۳۳ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: این پرونده‌ها شامل شکار غیرمجاز پرندگان شکار غیرمجاز پستانداران، زنده‌گیری پرندگان، مورد زنده‌گیری پستانداران و آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ نفر متخلف را با اجرای قوانین شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرده است.
دولتخواه گفت: همچنین یک قبضه سلاح غیر مجاز، سه قبضه سلاح مجاز که از آنها استفاده غیر مجاز شده و انواع ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.
وی اظهار کرد: در بخش ضرر و زیان وصول شده نیز ۳۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که رشد شاخص‌ها و افزایش این آمارها تلاش شبانه‌روزی همکاران اجرایی در شهرستان را نشان می‌دهد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان بیان کرد: همچنین برای آموزش و فرهنگ‌سازی برای ۱۲۰ مدرسه و ۲۰ هزار دانش آموز جهت کلاس‌های آموزشی در قالب طرح یک ساعت با محیط بان برای دانش آموزان برگزار شده است.
دولتخواه با اشاره به وجود گونه‌های کمیاب و در معرض خطر و صدها گونه گیاهی دارویی یا دارای ارزش حفاظتی خاص در کاشان ، حفاظت از آنها را یکی از رسالت‌های اصلی اداره حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

شهرستان کاشان با گستره چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمربع، دارای یک منطقه حفاظت شده با نام قمصر و برزک است.

منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با وسعت ۶۰ هزار هکتار، دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است و از سال ۸۹ جزو مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha